Tahmapõletus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1751
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mär 29, 2017 21:44

Täna oli hea kogemus. Keerasin ühele väikesele tänavale ja minu ees tegi sama üks korralik uimerdis. Ei tundunud reaalne tema sabas 20-ga sõita ning vahetasin 1. käigult teisele ja andsin põhjagaasi. Lasin kuni 4000rpm välja ning siis vahetasin 3-ndale ja siis kino läks lahti. Jõud kadus täiesti ära. Gaasi andes tundus, et kohe sureb üldse välja. Auto sattus samuti segadusse. Kord on võimsus, kord kaob täiesti ära. See kestis niimoodi umbes 30 sekundit ja siis lõi DPF regeneratsiooni tule põlema ning järsku tuli võimsust, palju võimsust. :D Lisaks tekkis mootorile hääl nagu oleks 1.6 muutunud 4-liitriseks. Korraks pidin ka seisma jääma ja lõi sellise haisu üles, ülitugev tahma põlemise hais. Lõppedes oli mootor palju erksam kui varem.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 38
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Nov 19, 2017 16:25

olen nüüd pea 45000 km sõitnud ja ei ole seda põletamist täheldanud. Küttekulu on tibake kasvanud. Kas on põhjust muretseda või ei?
Berlingo 66kw

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 19, 2017 20:19

Ei ole põhjust muretseda
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
vainon@hot.ee
Postitusi: 111
Liitunud: Aug 29, 2016 20:54
Asukoht: Läänemaa

Nov 19, 2017 21:13

Kas sellel põletusel on mingi kindel tsükkel, või on mingid muud tegurid? Vahel olen tundund autost väljudes nagu mingit katlamaja korstna lõhna. Enne seda on küttekulu ka natuke suurem olnud. Kui tihti see protsess peaks toimuma? Kuitihti tuleks sõita 3000+ Pööretega et moto korras hoida? 1,6 Hdi 68 Berlingo 2011. 152 000 läbi vuratud.
1,6 HDi 68 KW. Berlingo

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 19, 2017 22:04

Tahmafiltri põletuse vajaduse otsustab mootori aju vastavalt sõidustiilile.
Jõulise linnasõiduga võib intervall olla 200km samas ökonoomne maanteesõit kasvatab intervalli pea 1000km peale.
Eestis on keskmine 5-600km.
Kõrgemate pööretega sõit ei anna mingit effekti. Parima jõudluse filtri puhastamisel annab lihtsalt stabiilne sõit.
Sõites võib lihtsalt aeg ajalt käigu vahetusega viivitada ja lasta mootor rohkem pöördesse.
Levinud legend on et maanteel kõrgema pöördega sõites käivitub põletus. Ei käivitu ta midagi. Auto üritab põletust maanteele sättida aga saab ka linnas vabalt hakkama. Näiteks Tallinnas vabaduse puiesteel rohelises laines sõites toimub filtri puhastus ilma probleemideta.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
vainon@hot.ee
Postitusi: 111
Liitunud: Aug 29, 2016 20:54
Asukoht: Läänemaa

Nov 19, 2017 23:08

Kas sellest piisab et turbot ka puhtana hoida. Madalad pöörded ei pidavat talle head olema.
1,6 HDi 68 KW. Berlingo

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 19, 2017 23:54

Kui päris taksojuhti ei tee 1-3-5 ja kiirendamisel pöörded korra 3000+ lasta on juba piisav et tahm liikuma saaks.
Kui 152 000km juba sõidetud ja pole probleeme olnud siis ei ole küll vaja enam midagi muuta. Kurss on õige ju.
Eks varsti annab tahmafilter endast nagunii märku ja seal pole vahet kuidas käiku vahetada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1751
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 20, 2017 10:22

Ma olen erinevate diiselmootoritega vuranud palju, kuulanud mootori hääli, vaadanud, kuidas gaasipedaal reageerib, kuidas mootor käivitub. Proovinud igasugu praktikaid sõitmisel.

Taksojuhti olen ka proovinud 1.4 HDi mootoriga. Ei sobinud sellele mootorile kohe üldse mitte. Tekkis hõõgsüüde ja see ei olnud üldse meeldiv.

Ma arvan, et tänaseks on mul üsna hea praktika, mis vastab ka ühe lauselisele kirjeldusele, mida Metro Auto soovitab HDi mootoriga sõitmisel. "Kiirenda reipalt aga ühtlasel sõidul vali võimalikult kõrge käik." Seda ma natuke siiski parandaks. Ühtlasel sõidul mitte võimalikult kõrge käik vaid käik, mille valimisel on pöörded kõige lähemal mootori max. väändemomendile. Praktikas tähendab see seda, et linnas foori tagant startides 2500-3000rpm kiirendus üsna põhjagaasiga (55kW-ga see midagi erilist pole) ja 55~60-ga sõites 4. käik, siis jäävad pöörded 1500rpm kanti, mis on ka DV6ETED mootori max. väändemoment.

Kui vaadata mu auto tahmafiltri täituvust ja lisaaine kulumist, siis võib öelda, et see praktika on üsna hea. Ka keskmine tahmapõletus on mul ca. 900-1000km tagant (indikaator näitab, millal see toimub).

Samas tahmafilter ei aita siiski selle vastu, et tahm koguneks mootorisse ja turbosse. Selleks ma siiski vajutan "torud tühjaks" paar korda aastas, mis tähendab seda, et ma sõidan 10-20km 3. käiguga 115-ga. Pärast seda mootor nurrub ilusamini, gaasipedaal reageerib erksamalt ja jõudu on rohkem.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

pistyk
Postitusi: 45
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Nov 20, 2017 18:37

vainon@hot.ee kirjutas:
Nov 19, 2017 21:13
Kas sellel põletusel on mingi kindel tsükkel, või on mingid muud tegurid? Vahel olen tundund autost väljudes nagu mingit katlamaja korstna lõhna. Enne seda on küttekulu ka natuke suurem olnud. Kui tihti see protsess peaks toimuma? Kuitihti tuleks sõita 3000+ Pööretega et moto korras hoida? 1,6 Hdi 68 Berlingo 2011. 152 000 läbi vuratud.


Haiseb jah rõvedalt põletuse ajal. Aga kütusekulu ei tõuse natuke, vaid ikka märgatavalt kui põletama hakkab. Mul lööb hetkekulu kuskil 7-10 peale, kui muidu kõigub seal 4-5 vahel. Isegi keskmine kütusekulu tõuseb märgatavalt põletuse ajal, samas kui tehtud, hakkab jälle kiiresti langema.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 20, 2017 20:16

Ma soovitaks toyota või bmw järgi sõita kui need põletavad. Vot need haisevad alles korralikult.
Keskmine kulu filtri põletuse ajal tõuseb kõigil autodel aga mitte kõik ei näita seda reaalajas kompuutril.
Näiteks mu C5 2.0HDi ei näita suuremaid numbreid kui filtri põletus toimub.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
vainon@hot.ee
Postitusi: 111
Liitunud: Aug 29, 2016 20:54
Asukoht: Läänemaa

Nov 20, 2017 21:10

Kus ma seda indikaatorit näen, mis näitab tahma põletust?
1,6 HDi 68 KW. Berlingo

Kasutaja avatar
rand
Postitusi: 110
Liitunud: Dets 21, 2015 22:11

Nov 20, 2017 21:50

Ega linnas 1,6 HDI 68 kw-ga suurt peale kolmanda käigu sisse ei pane. Kui on mõni pikem sirge ja näed, et roheline laine, ehk ainult siis.
Berlingo 1,6 HDi 68 kw `14
Suzuki SX4 S-Cross 4WD GL+ 1,6 `14

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2561
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 21, 2017 00:20

Selle jaoks ei ole eraldi märgutuld.
Tahmafiltri põletuse ajal kasutatakse erinevaid elektri tarbijaid mootorile koormuse tõstmiseks.
Näiteks lülitab auto ise sisse peeglisoojendused. Kasutaja Tom-i autol ongi märgutuli ühendatud peeglisoojendusega.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
vainon@hot.ee
Postitusi: 111
Liitunud: Aug 29, 2016 20:54
Asukoht: Läänemaa

Nov 21, 2017 20:45

Aitäh vastuste eest. Nüüd jupp maad targem.
1,6 HDi 68 KW. Berlingo

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 38
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Nov 22, 2017 07:33

Põhimõtteliselt siis võiks peeglilt + võtta ja leida meeleparane koht ja väike lambike installida :roll:
Berlingo 66kw

Vasta