C4 '05 1.6i 80kw ei käivitu

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
aLLaN86
Postitusi: 5
Liitunud: Mär 01, 2016 10:15
Asukoht: Pärnu

Sept 26, 2016 09:20

Tere, mure järgmine - auto ei käivitu enam, eelmine päeva töötas kõik ilusti ja järgmise päeva hommikul ei käivitunud. Varem käivitumisega probleeme pole esinenud kui tühi aku välja arvata. Niisiis, kontrollisin üle kõik kaitsmed - ok, starter - ok(talvel esines seda starteri kaitsme probleemi, sellega hetkel ok), bensupump - ok. Diagnostika näitab P1694 viga ning täpsustuseks kirjas sedasi: "Engine start/stop control; open circuit on the line of starting". Netist uurisin, et see vea kirjeldus on eksitav ning seda viga põhjustab tõenäoliselt vigane väntvõlli asendiandur kuna aju ei saa tagasisidet väntvõlli pöörlemisest ja seega ei lähe käima. Aga seda juba ise ei vaheta, ei leidnud kus asub ja hammasrihma katet muidu maha ju ei saa kui mootoripadi ka vaja eest võtta, see aga eeldab mootori toestamist. Nimelt soovikski teada, kas võib veel miski antud viga anda ning masin mitte käivituda v on ainuõige lahendus uus jupp(leidsin netist kahte eri välimusega andurit, millest see sõltub?) ära tellida ning lasta kuskil ära vahetada? On kellelgi sarnase probleemiga kokkupuuteid olnud?

aLLaN86
Postitusi: 5
Liitunud: Mär 01, 2016 10:15
Asukoht: Pärnu

Sept 27, 2016 09:42

Paistab, et siin väga aktiivset foorumielu ei käi :roll: Kuna mure vajab kiiret lahendust ning siit juhtnööre ei lisandudnud siis pean riski peale välja minema, auto töökotta ära lohistama ning andma mõista et vahetagu see andur ära, ehk saab auto taas tööle.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 27, 2016 11:12

Foorumis ei saa selliseid asju remontida.
Väntvõlli anduri vahetamine on 3 minuti töö pole isegi tõstukit vaja.
Aga kirjeldus et eile sõitis ja täna ei käivitu. Võib tähendada mida iganes.
Katkisest kaitsmekarbist kuni katkise hammasrihmani. Sinna vahele mahub vähemalt 20 erinevat asja mis võivad sellist viga põhjustada.
Ainuõige käik on auto remonti viia.

P1694 viitab start/stop süsteemi veale. Mida aga sellel autol pole. Järelikult on kasutatud diagnostika seadet mis loeb isegi veakoodi valesti. Kuna sellist viga lihtsalt ei saa olla kui autol isegi sellist süsteemi peal pole.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 27, 2016 11:16

Siin on üsna aktiivne foorumielu. Lihtsalt siin on tehtud väga palju teavitustööd, et niimoodi autosid ei remondita ehk siis guugeldan midagi, leian mingit umbluud ja siis sööstan kõike vahetama, mida vähegi soovitati.

Su autol ei ole karpa mootor, kus konkreetsed sümptomid viitavad konkreetsetele probleemidele. Sul on teistsugune mootor, sul võib olla probleem paljudes erinevates kohtades. Sellisel juhul käib remontimine nii, et tekitad teooria vea kohta ning siis analüüsid, kas see on usutav. Netist otsisid, et tõenäoliselt on väntvõlli asendiandur. Ma ütlen, mis on veel tõenäolisem: Niimoodi asja lahendades saad palju raha kulutada enne kui asi lahenduse saab.

"Open circuit on the line of starting" on tegelikult üsna konkreetne teade, lihtsalt tuleb endale aru anda, mida see sisuliselt tähendab. Kui sa mõtled nii nagu karpa mootorit remontides, siis kontrollid sa jah kaitsmeid, starterit jne aga sul ei karpa mootor nagu ma juba eespool kirjeldasin. Mootorit juhib ECU, mis sisuliselt on arvuti ning open circuit võib tähendada, et kuskil on lahtiühendus, mis otseselt vastutab mootori käivitamise eest aga võib tähendada ka seda, et kuskil on midagi lahti ühendatud, mis annab ECU-le infot, mis on käivitamiseks vajalik, näiteks asendiandurid aga on ka muud andurid.

Sinul on puudu kriitiline info, mis on kõik need komponendid, mis antud viga võivad põhjustada ning lisaks info iga komponendi põhiselt, mis täpselt juhtub kui antud komponent on lühises, lahtiühendatud või annab vale infot. Kuna see kõik on omavahel seotud, siis on sul vaja teada ka seda, kuidas vältida valepositiivseid. Probleem ühes detailis võib olla põhjustatud mingi teise detaili poolt. Näiteks aitasin kunagi üht 1.6i C4 omanikku, kus hammasrihm oli üle visanud ühe hamba võrra aga viga näitas heitgaasiga. Kui sa ei saa aru, kuidas need on üksteisest sõltuvad, siis ära parem autot remondi ise.

Lisaks kui sa vaatad detaile nende välimuse järgi, siis sa oled juba lootusetult valel teel. Selleks on varuosakoodid, mille järgi selliseid asju ostetakse. Kui sa vaatad välimuse järgi, siis Murphy seadused garanteerivad, et mitu korda saad sama asja peale raha kulutada.

Mis puudutab küsimust, kas ainuõige on uus detail, siis jah. Kui detail on katki, siis tuleb panna uus. Mõne asja puhul võib võtta kasutatud, mõne asja puhul kasutatud ei ole kunagi soovitatud. Oleneb asjast. Kõige olulisem on siiski leida üles õige asi. Ma olen korduvalt näinud probleeme, kus viga näitab anduris aga probleem pole andur vaid ühendav pistik.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

aLLaN86
Postitusi: 5
Liitunud: Mär 01, 2016 10:15
Asukoht: Pärnu

Sept 27, 2016 13:27

Sellest saan aru jah, et foorumi teel autot ei remondita, küll aga võib sattuda inimese otsa kel on sama või sarnase veaga kokkupuude olnud ning räägib oma loo, kuidas ja mida tegi et seda probleemi lahendada ning suunata mind kohe ehk õigeid otsuseid tegema, et ei peaks ilmaasjata pimeduses kobama. Selles minu küsimus ju seisneski. Tahtsingi teada kus see konkreetne andur on, et katsetan nt pistiku puhastamisega ja juhtmete kontrolliga.
See kui ma ütlesin, et leidsin infot antud vea kohta ei tähendagi et ma seda kohe 100% tõepähe võtan, lihtsalt suunab ehk õigele teele vea otsingus.
Kuna mul hetkel puudub õigus linke lisada siis google otsingusse antud tekst - watch?v=tcdMY4CnnhM - kopeerida jõuate selle videoni mis minu järeldusi mõjutas seoses konkreetse anduriga. Video kirjeldab sarnast olukorda ja ma ei taha uskuda, et tegemist on mingi odava ja mõtetu diag.seadmega millega antud videos vigu tuvastati, kus tuli välja suhteliselt sama sisuga kirjeldus ja videos on juttu ka sellest, kaua masinat käiata lubas enne kui ise starteri tagant ära lükkas, auto käitub täpselt sama moodi selles osas. See kirjeldus start/stop control ei tähenda alati seda konkreetset lisavarustuse süsteemi, mis paljudel tänapäeva autodel saadaval vaid antud juhul probleemi mootori juhtimises, eelkõige käivitusahelas ja sellega seonduvas.

Huvitavad juhtnöörid, et kui pole karbussiga mootor, et siis milleks ma kontrollin starteri toimimist, kaitsmeid jne, et autot juhib ju aju ning vaata veakoode õige seadmega, mis annab õige kirjelduse veale vms. Huvitav läbi mille jõuab vool kõikide elektriseadmeteni nagu ka näiteks ECU, eks ikka läbi kaitsmeploki ja selles asuvate kaitsmete ja releede.

Lisaks muidugi see anduri välimuse jutt - no mida ma tegema pean kui ma otsin online varuosa poodidest margi ja mudeli järgi antud juppi ning piltidel on erineva välimusega detailid, kas teil ei tekiks küsimust millest see tingitud on?

Kuna mul varasem kogemus piirdub Opeli, Mitsubishi ning Volvoga milledel olen teinud ise rihmade, siduri, plokikaane tihendite, vändasimmerite ja paljude muude mehhaaniliste ja elektriliste detailide vahetusi siis võibolla tõesti jääb nendest kogemustest ja teadmistest Citroeni puhul väheks aga minu siinse teema tõstatamise põhjal mind läbi lillede lolliks nimetada, et kas ma üldse peaks autot ise remontima siis ma tunnen küll, et tegemist oli ülekohtuselt vale inimanalüüsiga.

Mind paneb selline jutt lausa imestama nagu ma poleks tohtinudki mingit laadi eeltööd teha ning kuidas ma julgesin üldse siia midagi küsima tulla? Võibolla ma sain sellest jutust valesti aru aga kaks korda juttu läbi lugedes ikkagi jääb selline mulje. Aga muidu, tänud vastamast :roll:

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Sept 27, 2016 14:39

Sellepärast keegi su esimesele postitusele ei reageerinudki.
Kui sa kirjutad et väntvõlli andurit juba ise ei vaheta siis järelikult oled autoremondist väga kaugel seisev inimene.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 27, 2016 14:58

Väga paljud inimesed tulevad siia mootorit remontima niimoodi, et esitavad väga üldsõnalise kirjelduse, probleemi kirjeldades jätavad pooled olulised asjad mainimata, esitavad teooriaid, mis on kuskilt netist leitud aga reaalset põhjendust ei osata tuua, miks arvatakse, et viga võib üldse selles olla jne. Sellisel juhtumil on parim abi see, kui öelda, et ole hea, ära mitte midagi näpi ja mine pädevasse teenindusse. See võib jätta inimesele mulje, et teda nimetatakse lolliks aga reaalsuses säästab inimene sellega palju raha. Siin on olnud selliseid jutte, kus inimene vahetab sadade eurode eest suvalisi juppe, auto on ikka katki ja lõpuks läheb ikka teenindusse.

Foorumi kaudu saab lihtsaid asju parandada. Kuhugi tuleb piir tõmmata ja saada aru, et üle oma varju ei hüppa.

Ma olen ka palju asju ise teinud. Hoolduseid ise teinud, käigukasti maha võtnud ja pulkadeks lammutanud, tagasilda vahetanud, pidureid hooldanud jne. Kuna ma saan aru, et üle oma varju ei hüppa, siis ma käin ikkagi Vehos. Mul on nendega väga hea dialoog, mina küsin, nemad seletavad, saan ajaga targemaks aga väga palju on siiski veel puudu. Piisavalt palju, et ma saan aru, et osa asju on parem ise mitte näppida.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

aLLaN86
Postitusi: 5
Liitunud: Mär 01, 2016 10:15
Asukoht: Pärnu

Sept 27, 2016 15:06

citikas kirjutas:Sellepärast keegi su esimesele postitusele ei reageerinudki.
Kui sa kirjutad et väntvõlli andurit juba ise ei vaheta siis järelikult oled autoremondist väga kaugel seisev inimene.
Igapäevaselt teenin jah leiba muul alal aga see ei puutu asjasse. Väike möödarääkimine, ma kirjutasin sedasi kuna arvasin et see on hammasrihma katte all, seda aga muidu kätte ei saa kui padi eest ning mootor vaja toestada(või ma eksin), selleks mul aga võimalus puudub kuna pole vastavat varustust käepärast ega ka tõstukit. Kui aga see andur seal ei asu siis soovisingi teada kus see asub kuna pole ühelgi autol antud detailiga veel probleeme olnud ja kõigil pole ligipääsu näiteks Autodatale vms. et kohe vajalik info üles leida, ühesõnaga soovisin teada kas see töö on teostatav nn. lageda taeva all. Seetõttu pole vaja minu teadmisi igal võimalusel veel kritiseerida kui esimeses postituses ei kirjutanud piisavalt selgelt lahti mida oma jutuga mõtlesin, see ei aita mind ju mingiski suunas.

Üldiselt see lugu aga läheb juba suures osas offtopicuks ära.

pistyk
Postitusi: 42
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Sept 27, 2016 21:23

Nõu tasub alati küsida,selleks foorumid ongi,täpset diagnoosi muidugi nii ei pane.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Vasta