PSA 1.6 HDi katalüsaator

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
c4_2005
Postitusi: 12
Liitunud: Veebr 18, 2015 17:02

Aug 20, 2016 13:38

Tere!

Kui reaalne oleks järgnev olukord: ühel 66kW HDi mootoril on tühikäigust kõrgemate pööretega suhtelisel valjem müra. Selline "madala" tooniga müra. Esimene mõte oli, et ju on tagumine summuti pütt läbi. Sai vahetatud. Ei miskit. Nüüd tekkis mõte, et kas katalüsaator võib tahma nii täis olla, et turbo ei jaksa hästi enam heitgaase sealt läbi suruda? Turbo ja kat-i vaheline ühendus oli natuke tahmane ka, sättisin seda klambrit paremini ja pingutasin, kuid mürin eksisteerib ikka.

Tegemist on ilma FAP-ta mootoriga.

Päästaks vist kat-i vahetus, aga see pole ilmselt kuigi odav ettevõtmine.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 20, 2016 21:39

Ma arvan, et see teooria on nii lamp, et kahtlustada katalüsaatorit on väga ennatlik. Ma olen sõitnud 1.4 HDi mootoriga, 1.6 HDi mootoriga, 1.6 HDi FAP mootoriga, 2.0 HDi mootoriga ja kahe erineva 2.0 HDi FAP mootoriga. Kogemus ütleb, et välistemperatuur kõigub natuke siia sinna, tühipöörded natuke muutuvad ja juba hääl muutub palju. Lisaks on mul esimese generatsiooni 1.6 HDi mootoriga väga erinevaid kogemusi alates sellest, et õhufiltrikorpuse puksid olid läbi, mis tekitas imelikku häält kuni selleni, et sissevõtt tuli nipukatega kinni tõmmata, et üks teatav imelik plärin ära kaoks. Lisaks tekitab ürgvana disainiga BE-seeria käigukast omajagu lärmi, mis ära kaob, kui sidur alla vajutada ja see ei ole käigukasti tehniline viga, sest eelmisel masinal oli sama asi.

Ära solvu aga see püti vahetamine kõlab umbes nii, et ilm on pilves, ostan õunu äkki hakkab päike paistma. Iga teooria peab olema mingit moodi tehniliselt seletatav. Kui sa pakud, et äkki turbo ei jaksa heitgaase läbi suruda, siis sa ilmselgelt ei tea üldse, kuidas turboülelaadimine töötab. Turbo ei aja heitgaase mitte kuhugi vaid hoopis heitgaasid ajavad turbot ringi.

Oleks sa tulnud enne püti vahetamist siia küsima, siis oleks sulle öeldud, et pütis kindlasti asi pole ja raha oleks üksjagu kokkuhoitud.

See on suhteliselt naljakas, kuidas inimestel ei ole probleem kulutada raha selle peale, et pool autot lambiteooriate alusel välja vahetada aga esinduse kohta öeldakse, et see on kallis. Vabanda, et see iroonia sinu suunas praegu tuli aga see on lihtsalt üldine trend.

Kui sa tahad, siis sa võid minuga ühendust võtta privaatsõnumi kaudu, ma julgen väita, et ma tunnen pea igat HDi mootori anomaalset heli ja ütlen sulle kohe, kas sul on probleem või mitte. Raha ei võta. Teine variant, mine Vehosse ja küsi, kas sul on probleem või mitte.

Veel üks variant. Mine maanteele ja sõida 3-nda käiguga lubatud kiirusega, sõida niimoodi 10-15km. Üsna suure tõenäosusega sa tuled pärast seda siia ja ütled, et kõik on hoopis parem.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

c4_2005
Postitusi: 12
Liitunud: Veebr 18, 2015 17:02

Aug 20, 2016 22:06

Tänan suhteliselt sisuka vastuse eest.

Ära muretse, keegi ei solvu. Minu kirjeldus oli natuke ebamäärane.

Lihtsalt faktide väljatoomisega peab ettevaatlik olema. Ma pole kuskil väitnud, et esindus on kallis, rahast pole juttugi olnud. Samuti pole ma väitnud, et pole esinduses käinud. Ekslik on aga arvata, et esindus on imedemaa.

Kokkuvõtvalt võib probleemi lahendatuks lugeda. Ju see ongi mürisev auto.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Aug 22, 2016 09:23

See mürin kuulaja kõrvades. See ei pruugi olla probleem aga võib. See ei pruugi olla ka probleem, vaid võib olla mingi eripära. Kui häirib, siis kontrollima peaks.

Kui midagi hakkab väljalasketorustikus umbe jooksma, siis see väljendub selles, et mootor puterdab, jõudu jääb väheks, lõpuks ka käivitub raskelt. Siin foorumis on tahmafiltrist olnud palju juttu, sinul seda ei ole aga see annab mingi ettekujutuse olukorrast, kui midagi on kuskil umbes.

Mida on mul endal ette tulnud?
1. Õhu sissevõtu torustik. Kipub plärisema nii, et see heli tundub tulevat mootorist. Teatud torudest kinni võtta, siis jääb vaiksemaks. Lased lahti, läheb valjemaks.
2. Kui palju "plötutada" (sõita üleliia hoolitsevalt ja mitte anda pöördeid ja kuuma), siis tahm kipub mootorisse kogunema ja see suurendab lärmi tühipööretel.

Need on kaks lihtsat asja, mida saab koduste vahenditega uurida ja "parandada".
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Aug 22, 2016 11:38

C2 1,4 hdi -l kipus peale teenindust üks sisselaske toru lahti jääma siis tegi kah natuke "mehisema" häält

Vasta