Berlingo HDI Turbo

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
llx
Postitusi: 12
Liitunud: Veebr 02, 2016 20:51

Juun 20, 2016 18:50

Küsimus suurele ringile. Milline on 1,6 HDI tehasepoolne ette nähtud turbo vahetuse välp???:)
Nuta või naera, aga naise eelmisel masinal (55kw) pidas ca 175tuh km vastu, praegusel (80kw) isendil just andis saba 165tuh peal. Masin hooldatud ainult esinduses.
Masin sai soetatud Saksamaal elades ning seal esimesed (kuni 100tuh) oli õlivahetus 20tuh km.
Siinkohal olekski huvitav teada saada, et palju siis tegelikult 1,6HDI turbod vastu peavad? Palju olete turboga maha sõitnud?
Kas võiks teha tehasele ettepaneku turbovahetuse intervall paika panna....

johndoe
Postitusi: 150
Liitunud: Juun 13, 2008 22:39

Juun 20, 2016 20:35

Turboga auto tahab teistmoodi kasutust. Kui seda mitte teha siis võib ka natke kiirenda kulumist.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 20, 2016 21:19

1.6HDi mootori maksimaalne service intervall on 15 000km.
Kui sellest rohkem sõita siis ongi turbo õhtal.
80kw on juba tahmafiltriga. Kui filtrit 150 000km hoolduses ei vaheta siis 180 000km juures tuleb filter koos turboga vahetada.
Ilusti hooldades ei ole vaja turbo vahetus intervalli peale mõelda :)

Parim õlivahetus intervall on 10 000km ja õlina kasutada Mobil ESP 5W-30 või Total ineo ECS. Castrolil on ka sobiv toode olemas.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pistyk
Postitusi: 41
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Juun 20, 2016 23:04

Aga keegi ei vaheta õli 10 000 km pealt kui tehase poolt on hoolduse intervall 20 000. Pigem ilsegi lastakse natuke üle.Sellepärast se 5+ aasta vanuse auto ostmine üks paras loterii on.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 20, 2016 23:36

Eestis on ette nähtud 15 000km
Saksamaal 20 000km
Tegelikult on üllatav kui paljud inimesed olukorda mõistavad ja vahetavadki õli tihedamalt. Ja enamasti pole nad isegi auto inimesed, võib isegi öelda et pigem tehnika kauged inimesed.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juun 21, 2016 09:53

Mul on tuttav Maanteeametis, kus nemad vahetavad õli rangelt iga 15000km tagant ja kasutavad head õli. Küsisin kunagi, et palju neil on keskmine Berlingo/Partneri eluiga ja vastus oli, et ca. 600 000km. Pärast seda on masin lihtsalt nii ribadeks sõidetud, et remont ei tasu enam ära. Turbot selle läbisõidu sees ei vahetata.

Mul endal on olnud 1.4 HDi (pmst sama mootor, silindrid väiksemad), kus oli ettenähtud välp 20 000km ja esinduses kasutatav õli oli Total Quartz 7000 10W-40. Ma arvan, et kui ma täna Quartz 7000-ga sõidaks, siis citikas ja Valdur kakuksid juukseid peast välja. Aga võta näpust. Mina sõitsin selle masinaga 196 000km-ni ja müüsin maha töötavana.

Siin mainiti ka seda, et turboga masin tahab teistmoodi kasutust. See on väga õige märkus. Eriti turbodiisli puhul. Turbodiisel ei ole mootor, millega rahulikult plötutada. Kunagi arvasin ka, et diisel tahab rahulikku ringikäimist aga tegelikult on asi vastupidi.

Väga rahuliku sõidustiiliga koguneb just turbosse palju tahma. See paakub sinna korralikult kinni. Mis edasi juhtub on bingo-loto. Turbo liikuvad osad võivad lihtsalt hakata kinni kiiluma. Turbo ei liigu enam vabalt ja anna vajalikku boosti. Kui aga nüüd ühel hetkel võtta ennast käsile ja tõsiselt kuuma anda, siis võib mõni suurem tahmatükk lahti lennata ja kui see jõuab turbiini täiskoormusel, siis turbiin teeb sel hetkel kuni 250 000rpm (veerand miljonit pööret minutis, ei olnud ükski null üleliigne) ning sisemine temperatuur on kuni 750-850C ja tahmatükk võib täiesti vabalt lüüa lahti killu turbiini labadest. Turbiin ja kompressor on aetud omavahel ideaalsesse tasakaalu, sest pöörded ja temperatuur on ülikõrged. Kui see tasakaal saab rikutud, siis algab tundmatu pikkusega allakäigu tee, mis lõppeb siiski sellega turbo rikub iseennast ära oma tasakaalutusega.

Turbol ei ole mehhaanilisi laagreid (suure õlisurvega hoitakse võll pesa keskel) ning võll püsib tsentris seetõttu, et kompressor ja turbiin on tasakaalus. Kui paar grammi on lennanud turbiinist lahti, siis kompressor on juba raskem ja sealt see läheb edasi.

Võib täiesti vabalt pikaajalise vale sõidustiiliga turbo ära rikkuda.

Külma mootoriga ma hoian rohkem ennast tagasi ja üle 2500rpm kiirendamisel ei anna. Sooja mootoriga kiirendades ma lasen 3000-3500rpm. Kui on vaja maanteele välja sõita ja kiirelt liituda liiklusvooluga, siis tuleb ikka 4500rpm ära, mille peale tavaliselt süttib FAP põletustsükli märgutuli. :lol:
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

llx
Postitusi: 12
Liitunud: Veebr 02, 2016 20:51

Juun 21, 2016 12:13

Kas see tahmafiltri vahetus 150000km pealt on tehase nõue või kogemusest?
Viimati kui diagnostikas vaadati, siis näitas ca 20% täituvust...
Siinkohal tekibki küsimus, et kui turbo 160000 peal kooles ja ära vahetada, siis uus läheb tõenäoliselt kohe järgi kui tahmafiltrit ei vaheta???

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juun 21, 2016 12:31

Ütleme et see on mõlemat. Nii kogemused kui nõue.
Kui vahetati ainult turbo ilma põhjuse väljaselgitamiseta siis varsti on uus turbo ka kutu.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

kalmer1989
Postitusi: 1
Liitunud: Jaan 07, 2019 22:50

Jaan 07, 2019 23:03

Tere! Sõber vahetas turbo 180 tuhande peal 1.6 55kw(2009),sest turbo õlitus puudus,õlitustorul pidi olema mingi filter...Mis eemaldati koos uue turbo panekuga. Ainult esinduses hooldatud kusjuures...
Ma ostsin endale partneri ( peaks ju sama mootor olema?!) 1.6 55 kW (2013) läbisõit hetkel 95 tuhat,mõtlen et kas pean minema toda õlitustoru filtrit kapoti alt otsima minema enne kui hilja?
Hooldusvälp olnud raamatu järgi 20tuhat,viimane lasti ikka 24 tuhandeni,seega võib arvata et turbo torustikus võib paksemat ollust olla...?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 08, 2019 09:53

See turboõlitoru probleem esines vanal 1.6 HDi 16-klapisel mootoril. Uuemal 1.6 HDi 8-klapisel mootoril on vastavad detailid ringi tehtud. Üldse on uuem 1.6 väga palju teistsugune mootor, kus on ka muid puudujääke kõrvaldatud. Õlivahetusvälp on siiski soovituslik hoida 15 000km. Mul on samuti 2013 Citroen Berlingo (sama auto, mis Peugeot Partner), 1.6 55kW ja mul on läbisõit tänaseks 170 000km.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
Perliks
Postitusi: 31
Liitunud: Nov 19, 2017 16:02

Mär 02, 2019 13:18

Mina kasutan tavaliselt 1800-2500 pöörete vahemikku. 3500 kuni 4500 lasta on kiirendus suht null ja tundub 3000 pealt käik üles panna kiirendab paremini :roll: Olen ka õli vahetanud iga 15k aga nüüd tekkis tunne ,et äkki peaks varem vahetama, spidol alles 75k ees seega turbo nooruke veel :D
Berlingo 66kw

Vasta