C5 2,0HDI 103kw 2012a aegajalt klõbin mootoris

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 22, 2016 21:13

Selline tunne nagu klapid klõbiseks. Tekkinud mitu korda mägedes sõites, vahel harva ka tasasel maal. Klõbiseb ainult siis, kui gaasi natuke lisada. Kui rohkem vajutada kaob klõbin. Kõige kauem kestis ühekorra ca 300km, siis jäin autosse magama, et natuke puhata ja siis edasi sõita. Auto jätsin tühikäigul tööle. Paari tunni pärast ärgates oli klõbin kadunud jälle. See oli kõige kauem kestnud klõbin. Tavaliselt klõbiseb nii ca 30-40 km ja kaob. Mis seda põhjustada võiks? Diagnostika ei näita midagi ja kui remondi kohani jõuad, siis on ka see hääl kadunud. Nüüd suvel on esinenud ainult paar korda, aga talvel esines ca 8 korda ja nendest 6 korda, siis, kui sõitsin merepinnast ca 1km kõrgusel mägedes.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 23, 2016 09:51

Sa võiks kirjeldada oma sõidustiili natuke aga eeldades, et autot on hooldatud vastavalt hooldeplaanile, kõik rihmad ja muu kraam vahetatud nii nagu ettenähtud, siis on suures plaanis 2 varianti, mis põhjustab valju klõbinat.

Esimene variant on see, et kuskil hakkab raamsaale läbi minema aga kui auto on normaalselt hooldatud, õlist tühjaks pole jooksnud jne, siis ma seda väga ei usu.

Teine variant, mis mul endal on HDi mootoriga olnud on hõõgsüüde. Kui sinu sõidustiil on selline, mis soodustab tahma ladestumist silindrisse (ja ka mujale), siis võib juhtuda nii, et tahm hakkab silindris hõõguma ning toimub enneaegne detonatsioon, mis avaldub valju klõbinana. Täpselt nagu klapiklõbin aga väga valju ja mitte kõikidel klappidel.

Selleks, et seda ei tekiks, siis ma ca. 1x aastas sõidan kiirusel 110-115kph Tallinnast Ääsmäeni 3. käiguga. :D Pärast seda mootor alati nurrub nagu kass. Vibratsioon väheneb, mootorimüra üldiselt väheneb. Tahm labaselt põletatakse välja.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 23, 2016 13:22

Eks maanteel ikka püsikiiruse hoidjaga ja kõik hooldused tehtud õigeaegselt Taanis. Hoolduste kohta paberid olemas, igal hooldusel välja prinditud ettenähtud hooldustööde nimekiri ja linnukesed taga, kui asi tehtud.
Sõidustiil pole eriti aeglane. Kiirendatud saab ikka tublisti, aga eks kui jah kiirus saavutatud, siis püsikiiruse hoidja. Olen lasknud ka pikemalt madala käiguga, ei muutu midagi. Lugesin jah seda teie hõõgsüüte teemat. Ei usu, et selles asi. Kui tuleb kerge tõus ja lihtsalt kiiruse hoidmiseks vajutad natuke juurde, siis kuulda klappide klõbin, nagu zigulil oleks klapid reguleerimata. Vahet pole, mis käiguga. Vajutad natuke rohkem, kaob klõbin ja auto võtab kiirust juurde. Ühtlasel sõidul ka klõbin puudub. Samuti kestab see klõbin lühikest aega tavaliselt ja siis kaob ja ei tule vahel mitu kuud. Vahe peal käis jah iga mõne päeva tagant. Nüüd pole paar kuud olnud.
Ei taha autot pikalt seisma jätta, seepärast konsulteerin, ehk saaks osad ära osta ja siis lasta ära vahetada. Muidu tekib olukord, kus auto jääb teenindusse seisma kuni osad jõuavad.
Saaled ei usu ammugi, see peaks koguaeg klõbisema ja selle hääl ka teistsugune. Arvan et midagi klappide juures. Ei tea selle mootori ehitust, aga ise eeldaks mingi tõukuri kergemat riket.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 23, 2016 13:39

Sellel mootoril on nookuritega klapid, millel on hüdrotõukurid. Kui läbisõit on suur, siis võivad tõukurid läbi olla küll. 1.4 HDi tõukurid näiteks 200 000km juures veel väsimuse märke ei näita.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 23, 2016 13:51

Eks sinna hüdrotõukurite poole olen ise ka mõelnud. Ehk mõni väike vigastus ja jääb vahel kinni midagi.
Vaatan ehk pakub keegi veel midagi, aga endale tundub ka tõukurid kõige realistlikuma varjandina.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 23, 2016 15:31

Kinni jäämine ei ole tõenäoline. Suure läbisõidu puhul on tõenäoline kulumine ja tõukur ei hoia nookurit pinges, mille tulemusena klapi ajastus ei ole enam täpne. Aga ma olen sõitnud 2.0 HDi mootoriga masinaga, mille läbisõit oli ca. 330 000km ja seal ei olnud tõukuritega veel mingeid probleeme ja nagu eelpool mainisin, siis ka 1.4 HDi mootoril läbisõiduga ca. 200 000km.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 23, 2016 16:46

Kas on võimalik, et seda põhjustas lihtsalt hõredam õhk? Enamus korda ongi see klõbin tekkinud ühesama mäestiku ületamisel. Kuigi see väga kõrge pole, midagi 1000 meetriga. Paar korda on olnud klõbinat siis ka peale mäestiku ületamist, järgmisel päeval.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 24, 2016 00:06

Ei pea tõenäoliseks. Ma olen oma eelmise 1.6 HDi-ga sõitnud ka mägedes. Hotell oli 1000m peal kuhu tee oli korraliku tõusuga ja hiljem sai autoga mindud 1500m peale, kuhu tuli sõita veel ca. 10km ja jahutusvedeliku temperatuuri tuli jälgida.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 24, 2016 11:40

Jahutusvedeliku temperatuur ei tõuse.
Egas vist polegi muud, tuleb need hüdrotõukurid ära tellida ja ära vahetada, vaadata kas siis esineb veel seda häält või mitte.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mai 24, 2016 13:58

Ma nendesse hüdrotõukuritesse kuidagi ei usu.
Pigem on see hääl tingitud näiteks tahmafiltri põletusest hõredas õhus või kõrgrõhu süsteemi probleemist.

Pihustid, kõrgsurvepump, suvine kütus vms. On enamasti diisli puhul klõbina põhjustajaks. Samuti tekitab teravat häält kõrgsurve regulaator. kui ei suuda rõhku stabiilsena hoida.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 24, 2016 14:25

Kütust küll ei usu. Pole kohanud, et Norras tanklates jama müüaks. Tangin ka tavaliselt kas statoil või esso. Eestis ka paar korda käinud, aga seal tangin minimaalselt. Hinna vahe oematu. Norras diisel momendil tänase kursiga -1,04 eur. See siis kaardi soodustusega hind. Muidugi piirkonniti erinev. Kõige soodsamad hinnad just siin kus mina elan ja Drammenis.
Kõrgrõhu süsteemi probleemid peaks arvutiga näha olema? Kui jah, siis arvuti ei näita midagi.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mai 24, 2016 16:53

Pigem usun kõrgsurve regulaatori viga kui hüdrotõukurite viga.
See mootor peaks sõitma ilusti hooldades vabalt miljoni. Olen lahti võtnud 500 000km sõitnud mootorit kus isegi tehase hooni jälg oli veel näha silindris.
Hüdrotõukurid on puhtalt õli küsimus. Kui vaatad peeglisse ja tunned et mõni õlivahetus on küsimärgiga siis tõukurid. kui küsimärki ei teki siis kõrgsurve süsteem.
Aju loeb veaks kui kütuserõhk kõigub 100 bari, kui aga rõhk kõigub 50 bari siis võibki hääl karvaseks minna.
Kui auto töötab tühikäigul on surve ca 300bari. Mäkke sõidul aga võib rõhk tõusta kuni 1600 bari. Sellise rõhu juures peab regulaator hästi pidama et rõhk stabiilne püsiks. Kui regulaator ei pea haklkab rõhk lainetama ja see põhjustab kareda hääle.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 24, 2016 17:08

Küsi märgiga õlivahetusi pole. On läinud 1000km üle, aga ei usu, et see nii palju mõju avaldas. Arvete peal on ka läbipesu õli ja seega peaks olema korralikult tehtud hooldused. Vähemalt õli küll ei kao.. Vahetusest vahetuseni ilusti.
Ok. Kas seda regulaatorit kuidagi testida annab, või lihtsalt vahetada?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mai 24, 2016 19:00

Foorumi kaudu on keeruline midagi arvata. Veel keerulisem mingit varuosa soovitada.
Võimalik et arvutiga on lainetamine näha samas ei pruugi see tühikäigul näha olla.
Antud juhul Veho-s oleks asjade käik umbes selline.
1 Diagnostika (arvutiga vigade lugemine ja parameetrite jälgimine)
2 Kui esimese etapis midagi ei leita siis otsime tehase serverist kas on analoogseid probleeme olnud. Võimalik et vea kirjeldusega klapib ka mõni olemas olev service buletään.
3 Kui esimesed kaks viga kätte ei anna hakkame erinevaid asju testima. Pihustite tagasivoolud, Pumba tootlikus jne.
4 Kui kõik eelnev tulemit ei too siis on veel võimalus paluda abi Tehase platvormilt saksamaal.


Kuna auto läbisõit tundub olevat suur siis paratamatult tekib küsimus et kas tahmafilter on vahetatud või mitte.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Mai 24, 2016 19:04

Viimasel arvel on tahmafilter kirjas.

Vasta