Citroen Berlingo 2007 aasta käigukasti vahetus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
susi92
Postitusi: 21
Liitunud: Mai 04, 2010 22:52

Apr 01, 2016 18:55

Mure siis selline et pole varem Berlingo-l käigukasti vahetanud, Ning sooviks teada kui keeruline on selle vahetus? Mis selleks tuleb lahti võtta et kiiremini ja paremini saaks teostada tööd?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1770
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Apr 03, 2016 13:13

See on ikka parajalt keeruline töö. Esirattad maha, rummu mutrid lahti, õõtshoovad šarniiridest lahti, veovõllid käändtelgedest välja, veovõllid käigukastist välja, käiguhoovastik lahti, sidurihoovastik lahti, tagurpidikäiguandur lahti (selle pistiku ära lõhud, siis see on kallis), käigukasti mootoripadi lahti (selleks võib olla vaja kõvasti lammutada enne, et selleni jõuda), käigukast mootori küljest lahti ja siis ehk saad kätte aga võib-olla pead logari maha võtma. Ei tea, sel autol pole seda teinud. Paljud nendest asjadest tulevad suht raskelt lahti.

Nüüd tagasi panek. See ei ole keerulisem aga osa asju peaks panema uued. Veovõllisimmerlingid paneks ma uued. Oluline on simmerlingipesad piinliku täpsusega õlist puhtaks saada, muidu ei hakka pidama, samamoodi veovõlli otsad ei tohi õlised olla. Sisemist otste stopperiele tuleb tähelepanu pöörata nii maha võtmisel kui peale panemisel.

Kui šarniirimutrid on iselukustavad, siis kokku panemisel PEAB panema uued mutrid. NB! Ehituspoest ostetud mutreid EI TOHI MITTE MINGIL JUHUL KASUTADA!!! Seal on spetsiaalsed ülitugevast terasest mutrid, kus üks mutter maksab sama palju nagu ehituspoes terve kott. Ehituspoe mutter läheb heal juhul puruks juba kinni keerates, kehval juhul sõidu pealt.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Vasta