Berlingo läks keema

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Jaan 09, 2016 16:59

Tere jälle...Minu berlingo läks täna kohapeal keema ja viskas stop tule põlema.
Radika ventilaator on korrasja salongi puhub sooja küll. Temp ei tõuse 90 kraadini isegi kui sõidan 100 km maha. Kas sellise külmaga ei tõuse 90 kraadini temp? Radiaatori ülemine lõdvik on soe, alumine lõdvik külm.
Kas veepump on läbi?


Autoks siis 2003a berlingo 1.4 mootor ja 55kw

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 09, 2016 18:54

Väga segane kirjeldus.
Temperatuur ei tõuse 90-ni aga läks keema.

Mille järgi te otsustate et keema läks. Kas viskas vedeliku välja või näitas lihtsalt armatuuris et keeb? Kui viskas vedeliku välja ja kõik teie poolt loetletud asjad on korras siis saab viga olla veepumbas.
Kui aga andis hoiatuse armatuuris ja reaalselt oli alumine lõdvik külm siis on viga anduris.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Jaan 09, 2016 19:06

Vedeliku ei visanud välja. Tosool on normis paisupaagis.

Armatuuris läks temperatuuri näidik põhja ja muidugi STOP märgu tuli vilkus...sellest ma järeldasin et auto läks keema vms. Peale 30 km sõitu oli ülemine lõdvõik soe aja alumine külm.

Mis andur see on täpsemalt öeldes`?`Mida ta juhib või mis ülesanne tal on?

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Jaan 09, 2016 19:41

Käin veel ühe teooria välja. Jahutusvedelikusegu on liiga lahja. Kõigepealt jäätus radikas ära. Radikas üles ei sula, sest algul on taga ainult väike ring. Mootor soojeneb kiirenevas tempos ja ühel hetkel on aeg suur ring taha lükata. Termostaat avaneb aga suur ring reaalselt taha ei tule, sest radikas on jääs. Radikas peaks järsult temperatuuritõusu pidurdama aga seda ei juhtu. Veepump lööb takka ja ajab rõhu ka üles. Jää küll vaikselt sulab radikas aga jahutusvedelik muutub enne superkriitiliseks ja läheb keema.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 09, 2016 19:52

Tundub et siis reaalselt keema ei läinud.
Tuleks temperatuurianduriga seotud asjad üle vaadata.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Jaan 09, 2016 20:06

Mainin seda veel et kui temperatuur läks põhja armatuuris siis radika ventilaator käis 2 min ja kui seisma jäi vent siis oli ikka kõrge temperatuur...siis keerasin kaks korda süüded välja ja oli temperatuur juba 70-ne peal.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Jaan 09, 2016 20:10

Ventilaator peabki tööle jääma kui on ülekuumenemise häire.
See et temp 70-ne peale kukkus näitab suure tõenäosusega just anduri probleemi.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Jaan 11, 2016 10:37

Tänud vastuse eest.

Proovin selle murega veho poole pöörduda (Tartu)

Täna kimasin 100 km maha ja ülemine lõdvik oli soe ja alumine külm ja muidugi ratikas oli ühtlaselt soe. (jäes ei tohiks midagi olla)

m2t88
Postitusi: 46
Liitunud: Mär 17, 2014 22:18

Jaan 22, 2016 22:03

Täna käisin siis Tartu vehos ja ütlesid vahetavad termostaati ära ja asi peaks lahenema. Vahetasid ära ja kui läksin arvet tsauma siis mainis et kõik on korras ratikas on soe ja alumine lõtvik on ka soe.Ütlesin veel et väga hea. Jõutsin kodu 60km sõita ja mõtlesin, et kontrollin kah kas alumine lõdvik on soe. Aga kõik on sama mis enne. Lõdvik on külm ja ratikas samamoodi.

Lasin nüüd kodus temperatuuri 90 kraadini ja radikas ja alumine lõdvik olid kuumad. Juu siis jahutas nii palju sõiduajal et alumine lõdvik oli külm ja radikas ka. Kas siis 90 kraadi juures läheb alles suurele ringile?

Vasta