HDI mootori vibra ja takerdumine?

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 16, 2015 00:40

Väike kõrvalepõige käigukasti teema poole, küljes peaks olema jah BE käigukas, nimelt selline tüüp probleem et teeb trollibussi häält aeglustades, et kas selle asjaga võib rahulikult edasi elada või peab kunagi ka selle töö ettevõtma? :roll:

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 16, 2015 00:55

VINi järgi on kõik õige.
Trollibussi häält teeb tavaliselt kolmanda käiguga aeglustades. Siis väänab peaülekannet kõige rohkem.
See mootori aju ei tohiks veel nii tark olla et õhukululugeja näidu pärast tõmblema hakkab.
Probleemi esinemine kuuma mootoriga natuke viitab pihustitele aga tavaliselt tekib siis juba kõrgsurve rõhu viga sisse. Turbo ka nii madalalt ei puhu.
Pigem tundub et kui kohalt võtta siis mootor väändub kapotti all ja mingi juhe kuskil kas läheb lühisesse või katkestusse. Siis peaks aga veakood ajusse tulema.
Ilma autot nägemata ei oska küll midagi rohkem pakkuda.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 16, 2015 01:35

Selge hea sedagi kuulda :D
Jutmekimp on läbi käidud sest nähes mis seal plastik renni sees loksuva juhtmega toimub - sain veel viimasel hetkel jaole, et ei olnud veel päris läbi midagi nühkinud.

Vaatasin järgi et hetkel ei anna vigadest rohkem kui
-ajutine EGRi puudulikus
-pidev piduri pedaali probleem, nagu allavajutatud oleks, tõenäoliselt skeemi järgi viga tagatule massis, peab selle asja homme järgi vaatama, teoretiliselt äkki muudab mootori tööresiimi nii palju aga kui ta vea annab vast peaks siis ikkagi suutma veel normaalselt hakkama saama :roll:

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 16, 2015 10:29

Peugeot307 kirjutas:Tekkis üks loll mõte et ega väntvõll saa kõver juhuslikult olla?
Seda ei hakkaks lahkama, kui loll või mitte loll see mõte on aga see ei ole realistlik. Subarul oli mõni aeg tagasi tüüpviga, kus väntvõll tuli tehasest ca. 0,1mm valede mõõtmetega. 50k-100k läbisõidu juures läksid raamsaaled perse. Kui saaled lähevad perse, siis lööb "saaletiksu" sisse ja see on väga märgatav asi.

Väntvõll on ühtlasi ka kõvasulamist ja ma ei usu väga, et see kõveraks läheb. Pigem lihtsalt jupid taga, kui midagi väga valesti on.

Küll aga võib väntvõll olla balansist väljas aga seda ma ka siinkohal ei usu väga.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Mär 13, 2016 19:06

Tänase seisuga probleem lahendatud :D tänud kaasamõtlejatele!

Lahendused võivad ikka vahel olla väga uskumatud, lihtsad ja odavad. Probleemi kõrvaldamiseks tuli kulutada 10 eurot ja üks 6mm polt.

Viga nr1 - vigane oli temp andur mis vahel siis andis märku aegajalt seieri põhjajooksuga.
Selle vahetuse tulemusena jäi vibra väiksemaks ja käigu vahetus läks sujuvamaks aga päris ideaalne veel ei olnud.

Viga nr2 - õhupuhasti kopsik koos MAF anduriga värises ikka korralikult mootoriga kaasa, mis mind lihtsalt häiris ja salongi oli ka põrinat kosta - tõmbasin ta siis poldiga kerekülge kinni. Sõitu minnes nagu uuesti sünd - käiguvahetus sujuv ning siduri libistamine normaalne ja madalatel pööretel mingit takerdumist ega kakkumist.

Tõenäoliselt võis see kopsiku ja lõdviku värisemine ning liikumine põhjustada õhulugejasse soovimatuid õhuliikumisi, mis siis tagasisidestas süsteemi mootoriliikumist ja vibratsiooni, põhimõtteliselt tekkis süsteemis mingi resonant ja suletud ring.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Mär 13, 2016 19:48

Ma vaataks ka MAFi pistiku üle. Pigem lahenes probleem kuna pistik enam ei saanud liikuma.
Teoorias on see õhu liikumise asi küll õige aga praktikas pole kunagi midagi sellist ette tulnud.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta