HDI mootori vibra ja takerdumine?

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 11, 2015 19:47

Terv!

Tegu Peugeot 2.0 HDI 66KW

Probleem selline et tühikäigul sidurit vaikselt libistades kohalt võtul ja manööverdamisel jubedalt vibrab nii mootor kui ka auto, normaalselt saab sidurit libistada ainult kui pöördeid hoida üle 1000.
Hooratas on täiesti tavaline ja sidur on juba uue vastu vahetatud - ei mingit erilist muutust.
Teine anomaalia on et 1 käigult 2 vahetades mootor vastikult takerdub-pidurdab mõneks hetkeks ja ka vahel kui on vaja vaikselt kulgeda parklas või ring ristmikul siis ei reageeri pedaalile sujuvalt vaid kas tõmbab äkki või takerdub.

Arvuti vigu ei näita peale selle et EGR on kinni pandud.

Millest võivad sellised probleemid tüüpiliselt põhjustatud olla ja kus peaks alustama, ei tahaks nagu pimesi asju välja vahetama hakata, ise kahtlustan toitesüsteemi aga mis täpselt.

:roll:

Marxius
Postitusi: 36
Liitunud: Jaan 20, 2015 02:53
Asukoht: Pärnu

Dets 11, 2015 23:10

Pakuks siduriketast, kuigi ütled et on vahetatud. Äkki anti poest vale ketas ( bensuka oma ). Toitesüsteem käib läbi aju - sellest peaks jälg maha jääma, kui midagi valesti on.

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 11, 2015 23:20

Pakendipeal oleva koodi järgi tuli neti otsinguga et on diisel, ainuke variant kui hooratas ei ole kõver mida muidugi ei taibanud kontrollida. Ketta vahetasin koos korvi, laagri, juhthülsi ning kahvliga aga ei midagi, paremaks läks aga mitte nii nagu normaalne auto olema peab. Selle vibraga on selline huvitav asi et vahest on teda vähem siis on ka käigu vahetus nagu sujuvam.
EGR on mul kinni pandud, seda mootori aju vahel jagab ära et EGRiga mingi teema ja see ka kõik aga huvitav, et selle EGR probleemi avastades tuld põlema ei pane nagu oleks mootori softi moditud.
Kas on normaalne et tühikäigul anuma rõhk kõigub umbes 20 bari?

Marxius
Postitusi: 36
Liitunud: Jaan 20, 2015 02:53
Asukoht: Pärnu

Dets 12, 2015 01:17

Peugeot307 kirjutas: EGR on mul kinni pandud, seda mootori aju vahel jagab ära et EGRiga mingi teema ja see ka kõik aga huvitav, et selle EGR probleemi avastades tuld põlema ei pane nagu oleks mootori softi moditud.
Kas on normaalne et tühikäigul anuma rõhk kõigub umbes 20 bari?
Selle kohta räägib keegi teine, minu jaoks võõras teema. Vibra on minu omal ka külmalt sõitu alustades. See on sidurist.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 12, 2015 10:19

Anuma rõhk võib kõikuda erinevalt.
Enamasti loeb auto veaks kui pumba reaalne toodetud rõhk erineb eesmärgist üle 50 bari.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 14, 2015 23:02

Selge, igatahes siis on ta veel sellega rahul.
Kui mehaanilisest küljest vaadata kas seda vibra värki see va kummist leevendusega rihmaratas ei või põhjustada?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 14, 2015 23:07

Kummis leevendusega rihmaseibi rikke korral. Parimal juhul kaob laadimine ja roolivõim. Halvemal juhul satub midagi hammasrihma vahele ja on vaja korralik mootori remont teha.
See vibra võib tulla ebaühtlaselt kulunud hooratast. Kui sidur on juba vahetatud.
Siis tuleks üle vaadata mootoripadjad.

Kui autol on ka EGR Throttle siis EGR klapi pimedaks tegemine võib Throttle töös häireid põhjustada ja osad sümptomid on samad.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 15, 2015 00:42

Käigukasti padja vahetasin ära sest see oli juba üsna kulunud, teistel ei paistnud eriti viga olema, muutus see et mootor enam nii palju ei saanud edasi tagasi väristad aga kõva vibra jäi ikka. Hooratta paneks siis kahtlusaluste nimekirja.

EGRi värgil võtsin ka selle liblika juhtimise järelt ära, nii et klapp on kogu aeg lahti asendis.

Marxius
Postitusi: 36
Liitunud: Jaan 20, 2015 02:53
Asukoht: Pärnu

Dets 15, 2015 01:17

Peugeot307 kirjutas:
EGRi värgil võtsin ka selle liblika juhtimise järelt ära, nii et klapp on kogu aeg lahti asendis.
Teoorias viga selles ongi -liiga palju väljalaske gaase tapab jõu ( korraliku põlemise ) ära. Pane klapp kinnisesse asendisse.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 15, 2015 10:18

Marxius kirjutas:
Peugeot307 kirjutas:
EGRi värgil võtsin ka selle liblika juhtimise järelt ära, nii et klapp on kogu aeg lahti asendis.
Teoorias viga selles ongi -liiga palju väljalaske gaase tapab jõu ( korraliku põlemise ) ära. Pane klapp kinnisesse asendisse.
Ma arvan, et üks räägib ühest asjast ja teine teisest.

Uus sidur muidugi liidab paremini kui vana, kõvasti paremini ja 1000rpm ei ole just väga palju. Kui sidur on just äsja vahetatud, siis ma arvan, et sina enda arvates libistad aga tegelikult on ammu liidetud juba.

Üldiselt liidab mul ka sidur külmalt üsna jõuliselt ja võimendab seda veelgi külmamootori segu, mis teeb asja palju äkilisemaks. On ka tunda seda tõmbamist/takerdumist. Peugeot 2.0 HDi 66kW on sama käigukastiga, mis minu masinal ehk siis BE. Iseenesest on abiks, kui õppida sõitma sujuvate käiguvahetustega. :D Mina pole veel viitsinud algust teha ja liidan sidurit ka üsna jõhkralt (loe: libistan vähe ja madalatel pööretel) :lol:
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 15, 2015 10:49

Tuli veel üks mõte.
Kas vahetatud siduri all mõeldakse siduriketast või tervet komplekti? (ketas, korv ja laager)
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 15, 2015 20:59

EGRil siis kaks osa üks liblik klapp õhutorus ja teine heitgaasi tagastus klapp, liblikas (throttle) siis lahti asendis ja heitgaasi tagastus pimendatud ja eemaldatud, et sellega peaks nagu kõik ok olema.
Sidur vahetatud siis täis komplekt.
Kohapeal manööverdades 1000 ja peale peab tuure hoidma et ei vibraks ning siis siduriga nõksutad ja libistad nii et lausa haisu on tunda.
Peaks mainima et minul pigem vastupidi, soojana on vibra hullem.

Et seda "nina vastu rooli" takerdumist 1-2 käigule vahetusel, seda olen proovinud välti kui hoida gaasi natuke ja rohkem peal ja sidurit libistada siis nagu saab hakkama aga kole eba on eriti veel kui on vaja kähku vahele lipsata - süstib küll aga kui joudi käiguvahetusega hoo maha tõmbab on veits jura sõita.

Tekkis üks loll mõte et ega väntvõll saa kõver juhuslikult olla?

No krt mingi viga peab olema ei saa olla võimalik et prantslasega on sitem sõita kui VAG kärudega. :oops:

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 15, 2015 21:31

Vändavõlli assja mõtlen et see võib seda vibra tekitada.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 15, 2015 21:38

Hmm :roll:
tekkis üks eriti hull teooria. Teema algataja pole täpselt kirjeldanud mis autoga tegu on.
Kas võib olla näiteks et eelmine omanik on suutnud kokku kombineerida ühe massiga hooratta ja kahemassilise siduri. Te küll vahetasite siduri aga panite VIN koodi järgi uuesti kahemassilise hoorattaga versiooni siduri. Ja probleem on alles ka pärast uut sidurit.
Kui võimalik siis palun saatke VIN kood ja vahetatud siduri tootekood.
Siis peaks suutma leida mis asjad tehasest küljes olid ja mis te sinna panite.
Võite andmed meili saata urmo@citroen.ee
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Peugeot307
Postitusi: 13
Liitunud: Dets 11, 2015 19:15

Dets 15, 2015 23:42

Praeguse seisuga on küljes ühemassiline, seda mida seal ennem tehtud tahaks isegi teada
Siduri ketas on leevendus vedrudega.
Külge sai siis Nexus F1C042NX poole odavam kui LUK aga väljanägemise järgi ei ütleks et LUKi komplektist halvem. :D

Vasta