Citröen C5 - mis õli kasutada?

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Vasta
tsuhna30
Postitusi: 15
Liitunud: Sept 10, 2015 13:00

Okt 28, 2015 12:40

Tere
Mis õli panete mootorisse C5 Citröenile, mootor 2,0 ja 100kw diisel?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 28, 2015 13:50

Mobil1 5W-30 ESP õli käib sinna mootorisse.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

kustionu
Postitusi: 191
Liitunud: Mär 05, 2015 20:40
Asukoht: soome

Okt 29, 2015 21:32

jah muud õli ära pane . see mootor jube kapriisne muude õlide suhtes + tahmakas kohe pees :D
citröen C5 2008 (x7) HDI 136 confort tourer

tsuhna30
Postitusi: 15
Liitunud: Sept 10, 2015 13:00

Okt 30, 2015 16:19

Kui palju õli mootorisse läheb?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Okt 30, 2015 19:37

Minu eelmisse C5-te läks 5,25 liitrit.
Tehase poolt kinnitatud levinumad õlid oleks
TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30
MOBIL 1 ESP Formula 5W-30
YACCO DURAND ISOTECH SPECIFIC 5W30 C2
MOTUL SYNERGIE ECO+ 5W30
CASTROL MAGNATEC PROFESSIONAL C2 5W30

Kui antud autol on hooldevälp 30 000km siis soovitaks poole tihedamalt õli vahetada.
Maksimaalselt 20 000km
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

tsuhna30
Postitusi: 15
Liitunud: Sept 10, 2015 13:00

Nov 04, 2015 12:17

Oskate öelda kus kütusefilter asetseb ja kas peale vahetamist peab nullima ka midagi?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 04, 2015 12:32

Kütusefilter asub mootoriruumis, mootori peal ja mingit nullimist ei vaja.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Juul 02, 2016 21:09

Kas võib panna ka õli Mobil 1 New Life 0W40 ? See peaks olema nagu kõrgema kvaliteediga, kui nõutud õli. Või rikub ka see õli tahmafiltri või midagi muud? Mis on teadjamate soovitus?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 02, 2016 21:29

ei tohi.
DW10 mootoris on ette nähtud 5W-30 või 0W-30 õli.
Õli peab vastama sertifikaadile.
Muud õlid võivad kahjustada erinevaid sõlmi. Õliga on selline lugu, kõige olulisem on see et õli oleks.
Õige õliga sõidab auto näiteks miljoni
Vale õliga sõidab ka aga ainult 700 000 km näiteks.
Väga vale õli võib veel rutem remonti nõuda.
Tahmafiltrid EGR-id ja muud sõlmed võivad ka rutem rikneda.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1749
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Juul 03, 2016 19:56

galemann kirjutas:peaks olema nagu kõrgema kvaliteediga, kui nõutud
Oluline on võimalikult ÕIGE õli, mitte võimalikult HEA õli.

Toon lihtsa näite. Õlipump pumpab õli kanalitesse, kust see jõuab raamsaale ja väntvõlli/nukkvõlli vahele. Seal hoiab pidev õli pealevool ära metall-metall kontakti sellega, et kahe metallpinna vahel on üliõhuke kiht õli. Õli voolab pidevalt peale ja pidevalt raamsaale vahelt minema, kus see vihmana sajab tagasi karterisse, kust see uuesti üles pumbatakse.

Kui õli on liiga paks, siis voolab saale vahelt välja liiga aeglaselt, rõhk tõuseb ja lihtne termodünaamika ütleb, et see võrdub temperatuuri tõusuga, mis on saaltele halb. Kui õli on liiga vedel, siis voolab saale vahelt välja liiga kiiresti, mis lubab metall-metall kontakti, saaled kuluvad ja lähevad kiiremini läbi. Kui õli sisaldab valesid kemikaale, siis võib see rikkuda tahmafiltri. Jne.

Seetõttu on oluline ÕIGE õli, mitte HEA õli.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

galemann
Postitusi: 30
Liitunud: Aug 28, 2014 23:39
Asukoht: Norge

Juul 03, 2016 23:11

Ja mis tootja mis õli oleks see kõige õigem? Kas ikka mobil ESP või miski muu. Arvan, et tehasest nad mobiliga ei välju.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2553
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Juul 04, 2016 07:54

Tehase poolt on aktsepteeritud palju erinevaid õlisid.
On olemas õlid mis täidavad enam vähem tehase miinimum nõuded ja on õlid mis ületavad kuhjaga tehase nõudeid. See on nagu spordis olümpia normi täidab 30 sportlast aga võitjaid saab olla lõpuks ainult 1 :)
Tehasest väljuvad autod Total Ineo ECS 5W-30 õliga. B71 2290
Mobil1 ESP 5W-30 on igaljuhul kindla peale minek. Garantii juhtumite arv kahanes märgatavalt pärast Mobili kasutusele võttu. Ka labori analüüsid näitasid et Mobil1 ESP oli kõige rohkem õli moodi pärast kasutamist.

Eestis on proovitud ka muid õlisid kuid nendega on gar juhtumeid ka rohkem.
Kui klapikambri kaan maha võtta 100 000km sõitnud autol siis Mobili õli kasutamisel on kaane alune ilus puhas. Aga X õli kasutamisel olen näinud päris masendavaid mootoreid.

Nii et Mobil1 soovitus tuleb puhtalt mu enda kogemusest mitte müügimehe jurtust.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta