1.6 Hdi puterdab aegajalt

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 26, 2018 10:23

Oh kui vana teema üles kerkinud. :)
Ma sain Veho abiga teada, mis see on. Kui mootor läheb piisavalt soojaks, siis hakkab auto kontrollima, kas on vaja tahmapõletust. See on mingi keerulisem protseduur, kus mootor mängib kütuse ja õhuga, muudab mootori töö parameetreid ja kui saab teatud tulemuse, siis hakkab mootori edasisel soojenemisel tahmapõletus pihta või siis lõpetab kontrolli ja auto sõidab edaspidi ilusti.

Kui hiljem oskad jälgida, siis see vibratsioon on alati olemas aga see läheb tuntavalt tugevaks väga spetsiifiliste oludega. Peab olema õige välistemperatuur, ei tohi olla liiga soe ega liiga külm, muidu ei anta õiget segu, peab olema õige koormus, ei tohi olla tugevalt vedu taga jne. Mul oli sõit hommikuti Järvevana teel, kus 4-5 käiguga pole mootoril õiget koormust taga 70-80'ga sõites ja siis läks ikka päris tugevaks. Ma lõpetasin ära vibratsiooni jaoks soodsal marsruudil sõitmise ja probleem ka kadus. :D

Kui mingi hetk väga pooma hakkab, mul näiteks mõnikord õigetel tingimustel niiske ilmaga läks natuke hulluks see asi, siis vajutada korraks gaas põhja, niimoodi põhja, et kick-down lüliti vajutad alla (vajutad pedaali põhja ja siis veel natuke otsa, et klõpsuga pedaal vajub alla), siis mootor annab prioriteedi kiirendamisele ja siis korraks masin väljub sellest režiimist.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

ndl
Postitusi: 17
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Nov 26, 2018 19:39

Tänud sulle, tom, pika ja põhjaliku kirjatüki eest! :)

Täna proovisin järgi - vajutasin gaasi klõpsuni välja ja lasin tagasi - ei olnud mingit vahet, õõtsutas samas tempos edasi. Täiesti haige värk, kui talvel vesi jää peal on ja niimoodi õõtsutab, ei jääks ilma naastrehvideta küll tee peale.
Huvitav, et kuni sügiseni polnud küll kordagi olnud mingit tajutavat tõmblemist. Veel panin tähele, et tõmblema hakkab alati siis, kui kiirus on alla 90 km/h, linnas pole tõmblemist veel täheldanud, aga olen moraalselt selleks juba peaaegu valmis...

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1730
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 27, 2018 09:49

ndl kirjutas:
Nov 26, 2018 19:39
Täna proovisin järgi - vajutasin gaasi klõpsuni välja ja lasin tagasi - ei olnud mingit vahet
Lasid autol ikka korra kiirendada ka, mitte pooleks sekundiks põhja ja tagasi? :)

Ma nii dramaatiline ei oleks. Esiteks see protsess ei käi kogu aeg vaid siis kui külm mootor jõuab teatud temperatuurini, teeb oma protsessi lõpuni ära ja siis see lakkab. Auto võib teha seda ka sooja mootoriga aga siis seda ei pane enam tähele. Kui õues oleks natuke soojem, siis mootor läheb kiirelt soojaks, ei ole seda probleemi. Kui õues oleks natuke külmem, siis oleks kasutusel rikkam segu ja rohkem kütusepõletamist ja ka seda probleemi ei ole.

70-ga sõitmine omakorda võimendab seda probleemi, sest siis on mootoril väga väike koormus taga, mis avaldub ka kütusekulus. Kõige väiksem kulu on just seal 70 kandis. Kütust lastakse vähe peale ja siis kui mootor veel mingit keemiat teeb, siis...
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2531
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 27, 2018 16:56

Selle nõksutamise võib põhjustada veel üks funktsioon.
Külma mootori puhul on olemas niiöelda kiire soojendamise funktsioon. Selleks hakkatakse egr-iga mängima et võimalikult paljusooja heitgaasi uuesti mootorisse suunata. Külma mootori puhul aga põhjustab see omakorda nõksutamist. Sellest reziimist väljutakse automaatselt pärast tugevamat kiirendamist.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Vasta