1.6 Hdi puterdab aegajalt

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
chafer
Postitusi: 10
Liitunud: Nov 05, 2012 12:47

Veebr 26, 2014 10:42

C4 1.6 Hdi 80kw, läbisõit 150 000.
Probleem avaldub enamasti poolsooja mootoriga tühikäigul. Mõne aja tagant tahaks nagu välja surema hakata, seejärel tõstab korraks pöördeid ja käib jälle rahulikult edasi.
Midagi sarnast teeb vahel ka madalatel pööretel ühtlaselt sõites (u 1200 juures). Samuti kui gaas maha lasta ja siis hakata vaikselt uuesti juurde vajutama, just sellel hetkel kui vedu taha tulema hakkab, tõmbaks nagu hetkeks hinge kinni. Rohkem gaasi vajutada, siis ei saa aru midagi.

Oskate ehk nõu anda kust võiks antud probleemi otsimisega pihta hakata. Samuti huvitaks kuhu selle mootoriga diagnostikasse minna, Laagri vehos kõik vajalik olemas või pigem kusagile mujale?

rockandroll
Postitusi: 128
Liitunud: Nov 13, 2012 13:18

Veebr 26, 2014 12:11

Ega mootorituli ei põle? Arvan et Laagri VEHO oleks õige koht kuhu minna.
Kas mitte umbes kübemefilter ei tekitanud jõnksutamist, kui ei suutnud enam end puhastada. Pihustid, kütusefilter, mõni andur. Asju võib palju olla, aga enamasti peaks ka mootori tuli süttima ja ehk mingi vea ette viskama.
Arvan et Veho leiab vea üles, nad seal pea kõigi vigadega enne kokku puutunud. Mina olen nende teenusega rahule jäänud alati.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2547
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Veebr 26, 2014 12:18

150000 on selline läbisõit kus tuleks juba tahmafilter vahetada.
See võib jõnksutamist põhjustada küll.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Veho Eesti AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.veho.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

chafer
Postitusi: 10
Liitunud: Nov 05, 2012 12:47

Veebr 26, 2014 12:47

Mootori tuli ei põle, pealtnäha on kõik ok.

Ega siis muud kui lasen Vehos üle vaadata.

rockandroll
Postitusi: 128
Liitunud: Nov 13, 2012 13:18

Veebr 26, 2014 21:36

eks anna teada,kui viga käes, mõnele võib abiks olla kunagi.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 26, 2014 21:50

Mul on selline huvitav asi. Kui mootor hakkab soojaks minema, siis ühel hetkel kaob jõud ära. Puterdamiseks seda päris nimetada ei saa aga mootorile tuleb tugev vibratsiooni sisse. ca. 5 sekundit vibreerib - ca. 5 sekundit on normaalne - ca. 5 sekundit vibreerib - ca. 5 sekundit on normaalne. See kestab niimoodi mingi kuni minut. Kui gaas põhja vajutada, siis kaob igaljuhul ära.

Kui sõita 3-nda käiguga linnakiirusel, siis ei pruugi seda üldse märgata. 4-nda ja 5-nda käiguga 70-90 kiirusel võib vibratsioon päris tugevaks minna.

See pidi olema tahmapõletuse kontrolltsükkel.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

chafer
Postitusi: 10
Liitunud: Nov 05, 2012 12:47

Veebr 27, 2014 21:27

Tundub üsna loogiline et ka see madalatel pööretel jõnksutamine võib olla seotud tahmapõletus protsessiga. Seda hetkel edasi ei uuri, järgmise hoolduseni on paar tuhat kilomeetrit ja see sisaldab ka tahmafiltri kontrolli.

Ehk tekib hoolduse ajaks ka mingi selgem arusaam sellest tühikäigu pöörete kõikumisest. Hetkel esineb ainult poolsooja mootoriga ja mitte siis kui filmida üritan... Sõitmist praegusel kujul ei sega.

Eks kriban siia ka kui midagi konkreetsemat selgub.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Veebr 27, 2014 22:38

Konkreetset autot teadmata on raske täpselt spekuleerida aga teatud pöörete kõikumist esineb mul ka tühipööretel. Olukorda nägemata on ka raske spekuleerida.

1. HDi mootor reguleerib gaasi tühipööretel külmaga. Ei käi alati 750rpm juures. Oleneb, kui soe on mootor, kui külm on väljas, siis esineb teatud pöörete reguleerimist.

2. Kui on elektro-hüdrauliline roolivõimendi, siis on roolilatt tavalise hüdrovõimendiga aga pump on elektriline. Lisaks on pump sleep mode'ga ehk siis pump ei ole sisselülitatud kogu aeg. Mootor hakkab minema soojaks, pöörded kukuvad aga keerad rooli ja pöörded kohe uuesti tõusevad.

Raske öelda küll, kas sinu olukord sobib sellesse pilti. Mul on hetkel 3-s HDi mootoriga auto. Kogemust üks jagu aga konkreetset autot teadmata on raske midagi öelda.

Kui sul on tunne, et midagi on korrast ära, siis ma soovitan Vehosse pöördumist.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

chafer
Postitusi: 10
Liitunud: Nov 05, 2012 12:47

Veebr 28, 2014 11:10

see pöörete kõikumine sellisel kujul on tekkinud viimasel ajal, päris normaalne see kindlati pole. Kui esineb siis on üsna konkreetne - laseb korraks pöörded päris maha, mootor väriseb sellel ajal tuntavalt/nähtavalt, siis tõstab korraks normaalsest tiba kõrgemale. Peale seda käib mõnda aega rahulikult. Esineb ka siis kui kedagi autos pole, nii et rooli keeramise või muu sarnasega ei saa seostada.

Alguses seostasin seda ka sõites madalatel pööretel jõnksutamisega, nüüd on tasapisi tekkinud arusaam, et need asjad ilmselt omavahel seotud pole.

Katsun diagnostikasse minna kui saan selgemaks mis tingimustel see täpselt juhtub. Ehk õnnestub seda olukorda siis ka spetsialistile näidata.

chafer
Postitusi: 10
Liitunud: Nov 05, 2012 12:47

Mai 09, 2014 09:28

Lubasin kribada kui asi laheneb. Häda põhjuseks oli katkine õhufiltri korpus. Lisaks muudele hädadele põhjustas see järjest hullemat plödinat.
Oma silmaga olukorda ei näinud, aga remondimehe sõnul läks kogu õhk filtrist mööda.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 09, 2014 09:59

chafer kirjutas:Lubasin kribada kui asi laheneb. Häda põhjuseks oli katkine õhufiltri korpus. Lisaks muudele hädadele põhjustas see järjest hullemat plödinat.
Oma silmaga olukorda ei näinud, aga remondimehe sõnul läks kogu õhk filtrist mööda.
See on põhjus, miks mina käin oma autoga esinduses (Veho Eesti AS). See on DV6, DV6A ja DV6B mootorite tüüpviga, mis algab nõrkade õhufiltri korpuse pukside lagunemisest. Mul lagunesid ka need ära, kuid regulaarhooldusel tundis Veho probleemi ära ja uued, tugevamad puksid panna oli marginaalne rahakulu. Õhufiltri korpus jäi varase probleemi avastamise tõttu terveks ja uute, tugevdatud puksidega see probleem ei kordu kunagi sel autol.

Sa ei ole siin foormis esimene (ega ilmselt ka viimane), kes 1.6 HDi-ga säästab esinduses hoolduses mitte-käimise ja/või hooldusvälba ignoreerimise pealt kopika aga maksab hiljem rubla, et lahendada probleemi, mida oleks saanud ennetada. 1.6 HDi mootori esimesel generatsioonil on üks jagu selliseid asju, millele tähelepanu pöörata ja varasel korrektsel lahendamisel säästad väga palju raha.

Ma olen keskmisest "targem" autokasutaja. Olen isegi mõne mootori kokku pannud koos klappide reguleerimisega. Ma olen alati lasknud Vehol põhjendada, miks tehakse just selliseid töid, miks on vaja seda, teist või kolmandat. Käinud Veho garaažis koos mehhaanikutega asju arutamas. Kõige selle tulemusena ma olen jõudnud järeldusele, et mehed teavad, mida teevad ning varakult probleemi natuke rohkem investeerides on hilisemad suuremad kulutused olemata.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

chafer
Postitusi: 10
Liitunud: Nov 05, 2012 12:47

Mai 09, 2014 14:02

Ei taha nüüd küll VEHO kohta ühtegi paha sõna öelda, aga see plödisev hääl tekkis vahetult peale 120K hooldust, sai sellele ka järgmise hoolduse ajal tähelepanu juhitud, mingit viga ei tuvastatud (need hooldused tegin VEHOs).

Viimase hoolduse tegin mujal, ka seal antud häda ei tuvastatud.

Probleem leiti hiljem suht juhuslikult mootoripatjade kontrollimise käigus.

Olin juba peaaegu leppinud, et see auto peabki plödisema ja tiba jõnksutama :)

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1741
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Mai 09, 2014 14:21

Kusjuures osa plödinast tekib kindlasti ka torustikust, mis on enne õhufiltrit.
Pilt | Citroen Berlingo (B9) Multispace 1.6 HDi FAP 75

kaido320
Postitusi: 30
Liitunud: Mär 21, 2014 08:51

Juul 08, 2014 17:41

Minul oli sama mure ,et puterdab ja sureb vahest välja,Minu mure oli bensu filtris see oli nii must nagu neegri tagumik vahetasin uue vastu ja mured kadusid.Autoks xsara 2001

ndl
Postitusi: 18
Liitunud: Mär 30, 2010 01:33

Nov 26, 2018 08:51

tom kirjutas:
Veebr 26, 2014 21:50
Mul on selline huvitav asi. Kui mootor hakkab soojaks minema, siis ühel hetkel kaob jõud ära. Puterdamiseks seda päris nimetada ei saa aga mootorile tuleb tugev vibratsiooni sisse. ca. 5 sekundit vibreerib - ca. 5 sekundit on normaalne - ca. 5 sekundit vibreerib - ca. 5 sekundit on normaalne. See kestab niimoodi mingi kuni minut. Kui gaas põhja vajutada, siis kaob igaljuhul ära.

Kui sõita 3-nda käiguga linnakiirusel, siis ei pruugi seda üldse märgata. 4-nda ja 5-nda käiguga 70-90 kiirusel võib vibratsioon päris tugevaks minna.

See pidi olema tahmapõletuse kontrolltsükkel.
Mul täpselt seesama asi - vahet pole, kui kaua mootorit soojendan, pärast 4 km läbimist maanteel hakkab väristama, max pool minutit väristab, siis on kõik jälle normaalne. Autoks Berlingo DV6DTED 2015, läbisõit 48.000, minu käes olnud alates kevadest, kuid kuni siiani pole sellist jama olnud, aga nüüd on juba igapäevaseks saanud. Kütust olen vahetanud, ka ProDiislit proovinud, kütust ei süüdistaks, tahma põletab 400-800 km tagant peeglisoojenduse led-i järgi arvestades.
Kas mul on saatusekaaslasi? Kas on lootust, et see jama möödub kunagi ise?
Äkki mootor raputab sedasi tuhka välja... :shock:

Vasta