Berlingo õlikulu

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Dets 29, 2021 01:07

Küünlad said aasta tagasi vahetatud ja siis ei uurinud kuidas välja nägid, siis oli õlikulu veel ka väiksem. Kas see klapikambrikaas on sel mootoril siis mingi natuke erilisem, mis ei ole nö. lihtsalt kaas ja võib seda asja mõjutada? :roll:

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2775
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 29, 2021 02:05

:D Selle mootori juures pole ükski asi lihtne.
Klapikambri kaan peaks hoidma karterit kerges vaakumis, kahjuks ei ole selle diagnoosimiseks mingit juhendit ja õlikulu remontimisel on esimene samm kaane vahetus.
Mootoris on kolm nukkvõlli ja 24 nookurit. Sisselase, Väljalase ja Sisselaske klappide tõusu reguleerimiseks. Tühikäigul avanevad sisselaske klapid ca 0,9mm ja täis koormusel ca 11mm. Sisse ja väljalaske nukkvõll on õlirõhuga reguleeritavad ( selle pärast ei soovitakski ?W-40 õli kasutada)
Termostaat on elektriliselt juhitav ja ka veepumba tootlikus. €5 mootoril on ka õlipump juhitav. Generaatori laadimine võib ka välja lülituda jne.jne.
Lihtsalt ja lühidalt siis
Maanteel ühtlase kiirusega kulgedes lastakse jahutustemp üles (armatuuris seierit ei pruugi liigutada) Õlirõhk lastakse madalaks, generaatori laadimist piiratakse. Kui aga gaasi vajutada siis jahutuse temp alla ja õlirõhk üles, generaatori laadimine võib sootuks kaduda.
Mida uuemaks euroks seda keerulisemaks/täpsemaks kogu see juhtimine aetakse.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1889
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20

Dets 29, 2021 10:35

Kui see tundub kõik veel liiga lihtne, siis ma soovitan vaadata seda videot, kus Hyundai on arendanud tehnoloogia, kus samade mootori pöörete juures saab muuta kaua klapid on avanenud. :D

https://www.youtube.com/watch?v=uhsgdwUX1-w
Hyundai Tucson (NX4) 1.6 T-GDI 48V

INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Jaan 01, 2022 02:46

citikas kirjutas:
Dets 29, 2021 02:05
:D Selle mootori juures pole ükski asi lihtne.
...
Sisse ja väljalaske nukkvõll on õlirõhuga reguleeritavad ( selle pärast ei soovitakski ?W-40 õli kasutada)
Samas kui mootor veel päris soojaks pole saanud, siis on veel 5W-30 õli kindlasti paksem kui 5W-40 oleks mootori tavapärase töötemperatuuri juures ja ilmselt ei ole ju arvestatud, et selle paksema 0W-30 tõttu mingeid probleeme peaks olema nende nukkvõllide reguleerimises. Ehk et kui 5W-40-ga probleeme peaks tekkima, siis peaksid need probleemid olema ka 5W-30-ga kui mootor pole veel päris kuum. Külmalt käivitades on 5W-30 ja 5W-40 ühesugused, vahe tuleb ainult sellest, et 5W-30 läheb kuumaga vedelamaks, 5W-40 jääb veidi paksemaks. :roll: Ega vist enam ühelgi uuemal autol pole tehase poolt ette nähtud ?W-40 õli (?), vähemalt kui on turbota ja suhteliselt tagasihodiliku töömahu ja võimsusega mootor, aga mingil määral pidavat see olema kütusekulu vähendamise eesmärgil, et kasutatakse võimalikult vedelat õli, et õli avaldaks pöörlevatele detailidele võimalikult vähe takistavat jõudu.
Jällegi minu mõttekäik ja otseselt ei soovita kellelgi mingit muud õli kasutada kui ette nähtud on, aga ise vist ikkagi proovin ühe välba (u 6 kuud mul) 5W-40-ga ära. Ja kui see erilist mõju ei avalda ning millalgi õli hakkab juba nii palju kuluma, et välba (olen selleks teinud 15000 km) jooksul tuleb teine sama palju juurde valada (4 L), siis on viimane aeg hakata mootori kallale minema. Muidugi oleneb millal see vajadus tekib, mingist piirist suurema auto vanuse ja läbisõidu korral võibolla enam ei hakkaks sellega tegelema... nähes kuidas juba 4 aastaga rooste tekkima hakkas (ei ole küll lasknud sel vohama hakata ja olen asjaga tegelenud, aga see on ju vaid nähtavates välistes kohtades, põhja, uste, küljekarpide jms sisse ei näe ja kui ühel hetkel rooste seestpoolt välja jõuab, on auk läbi), siis kindlasti 10 aastaga on niikuinii augud juba läbi roostetanud ja kere amortiseerunud, seega ei oleks mõtet näiteks 8 a vanuse juures mootori remonti tegema hakata... ja mu auto saab alanud aastal 7 a ....). :roll:

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1889
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20

Jaan 03, 2022 10:30

INZ kirjutas:
Jaan 01, 2022 02:46
Muidugi oleneb millal see vajadus tekib, mingist piirist suurema auto vanuse ja läbisõidu korral võibolla enam ei hakkaks sellega tegelema... nähes kuidas juba 4 aastaga rooste tekkima hakkas (ei ole küll lasknud sel vohama hakata ja olen asjaga tegelenud, aga see on ju vaid nähtavates välistes kohtades, põhja, uste, küljekarpide jms sisse ei näe ja kui ühel hetkel rooste seestpoolt välja jõuab, on auk läbi), siis kindlasti 10 aastaga on niikuinii augud juba läbi roostetanud ja kere amortiseerunud, seega ei oleks mõtet näiteks 8 a vanuse juures mootori remonti tegema hakata... ja mu auto saab alanud aastal 7 a ....). :roll:
See on filosoofiline küsimus. Väga paljudel inimestel on suhtumine, et seda remonti ma nii vanale autole ei tee või too remont on kallim kui auto turuväärtus. A'la, ma ei osta uut generaatorit vaid ostan lammarist, sest "auto on liiga vana juba".

Mõnes mõttes ma saan sellest suhtumisest aru ja ma ei taha kedagi kritiseerida tema valikute pärast aga auto enneaegne romustumine on sellesse mõtteviisi sisse kirjutatud. Kui auto on mingi 200 000 - 250 000km ära sõitnud, siis on juba hunnik asju, mis on katki, mis on liialt kulunud, läinud katki ja vahetatud lammariosa vastu, mis pole sugugi parem jne. Mul on tuttavad toonud Saksamaalt 6-7 aastat vanu autosid, 200 000km sõitnud. Päriselt ise Saksamaal kohal käinud ja sõitnud sealt siia. Korralikult hooldatud auto, millel kõik remondid on tehtud õigeaegselt, hoitud korras, lased teha salongi keemilise ja leotuspesu ja see auto on nagu tutikas. Aga selle juures tuleb ära unustada võrdlus auto vanuse ja turuväärtusega. On vaja teha, siis teed ja teed uute premium varuosadega.

Tänapäeva autode eluiga on päris pikk aga lihtsalt mingi 200 000km+ sõitnud teise või kolmanda ringi autoga ei viitsi keegi enam jantida.

Mul oli endal punane Berlingo, 200 000km sõitnud, ainult esinduses hooldatud, kõik remondid tehtud esinduses, 2x aastas püsivaha alla, salongi keemilist pesu regulaarselt. Mõni ei näe 50 000km pealt ka enam nii hea välja.
Hyundai Tucson (NX4) 1.6 T-GDI 48V

INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Jaan 03, 2022 17:09

Eks seda peab vaatama arvestades konkreetset autot. Kui ikka on karta, et peale mootori remonti 2 aasta pärast on kere läbi roostetanud, läbiva rooste tõttu ülevaatuselt läbi ei saa ja kere/värvitööde hindasid arvestades neid teha poleks mõistlik, siis lihtsalt pole mõtet suuremat remonti teha kui niikuinii romula teekond on ootamas. Oleneb ka remondi hinnast, palju see kolbide/rõngaste vahetamine maksma läheks? Ja võibolla siis esialgu klapikambrikaane (kuigi see ei pruugi aidata)? :roll:

INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Juun 27, 2022 21:04

Õlikulu tasapisi ikka suureneb, pole veel midagi ette võtnud. Õlivahetust teen 15 000 km välbaga. Üle-eelmise välba jooksul läks 2,5 L juurde, eelmisega 3 L ning nüüd on 2/3 välba jooksul juba 3,1 L läinud, seega välba lõpuks võib ennustada vähemalt 4,5 L õlikulu. Kui suure osa sellistest probleemidest lahendab klapikambrikaane vahetamine, et kas mängin 50:50 lotot või on "võiduvõimalus" suurem? Ei tahaks ju niisama neid sajalisi kulutada, äkki pärast tuleb välja, et mõttetu vahetamine ja tuleb ikkagi sügavamalt mootorisse sukelduda. :blob6:

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1889
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20

Juun 30, 2022 12:29

Kui sa pead 3l juurde valama 15 000km jooksul ja viga oleks klapikambrikaanes, siis sul mootoriruum ujuks õlist.

Kusjuures mul kunagi Opelil, 1.7 diiselmootor, oli klapikambrikaanest õlileke. See nägi peale vaadates päris halb välja aga õlikulus ei avaldunud see üldse.
Hyundai Tucson (NX4) 1.6 T-GDI 48V

INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Juul 01, 2022 23:26

Välja küll midagi ei leki, mootor on kenasti puhas igalt poolt. Väidetavalt ligi poole praeguse läbisõidu jooksul on mootor korralikult koormust saanud (väga tihti haagist vedanud). Ise pigem kahtlustan ikkagi midagi kolvirõngaste/kolbidega seoses, kas siis võivad õlirõngad kinni olla või on kulunud ja isegi vist "tava"rõngaste kulumine mõjutab õlikulu.

INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Aug 08, 2022 20:54

Väike info uuendus. :D Nüüd on 4,9 L juurde valatud ja õlivahetuseni on jäänud 1500 km, seega ilmselt jõuan sinna veel nii palju juurde lisada, et kokku tuleb 5,5 L 15000 km kohta
citikas vist mõtles klapikambrikaanega soetud probleemi selles mõttes, et kui karterituulutus ei toimi korralikult ja karterisse surve tekib. Siis aga peaks kokkuvõttes ikkagi õli välja lekkima ju? :roll:

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1889
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20

Aug 10, 2022 22:25

Ma arvan, et sa loodad ikka lihtsalt pääseda aga ma siiski ei näe tunnuseid selleks. Palju rõhku karteris peaks esimese asjana lööma õlivarda välja, see liigub kergelt ja seda ei hoia miski kinni. Ja karterituulutus umbes on nagu rohkem talve teema, millal on oht, et palju külmalt sõitmist ja see jäätub kinni külmuva kondentsi tõttu. Minu meelest on sellest olnud ka juttu siin foorumis ja sellist õlikulu see ei põhjusta.
Hyundai Tucson (NX4) 1.6 T-GDI 48V

INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Aug 10, 2022 23:21

Ma just ei looda lihtsalt pääseda. :lol: Mõtlengi seda, et kuidas karteri tuulutusega/klapikambrikaanega saaks see üldse seotud olla, sest kuidas see saaks põhjustada õli silindrisse sattumist (nagu öeldud, välja ei leki), kuigi võibolla ma just kõiki peensusi ei tea ka sellest teemast.

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1889
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20

Aug 13, 2022 01:47

Minu teadmised sisepõlemismootori plokist ütleks seda, et kui õli kaob ja välja see ei leki, jahutusvedeliku sisse ka mitte, siis järelikult mootor põletab seda ära ja mootor saab põletada õli sisuliselt ainult lekke kaudu silindrisse. Ja see saab olla klapisääretihendid, õlirõngad või plokikaanetihend. Turbomootoril ka turbo. Mingil ekstreemsel juhul mõra plokikaanes vist ka. Aga rohkem võimalusi ma välja mõelda ei suuda.
Hyundai Tucson (NX4) 1.6 T-GDI 48V

INZ
Postitusi: 48
Liitunud: Juul 29, 2019 14:09

Aug 13, 2022 22:26

Arvan ka nii, aga arvatavasti citikas jutus on ka mingi tõde, kuigi ma päris hästi ei saa aru sellest: "õlikulu remontimisel on esimene samm kaane vahetus". Võibolla on mõeldud seda kui õli lekib karteri ülerõhu tõttu välja. Või ei puhasta õlirõngad silindri pinda nii hästi puhtaks kui alt surve vastas on ja näiteks sisselaseke ajal kui silindris alarõhk on, siis imeb rõngaste (lukupilude) vahelt lisaõli? :roll:

Vasta