Tahmapõletus

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Sept 29, 2020 09:20

Metsavaht kirjutas:
Sept 29, 2020 08:05
Sellega on sõidu ajal nutikast hea jälgida mis toimub, põletuse ajal läheb Fap temp 600 peale, esimese korraga arvasin et põleb auto maha... aroom oli vastav ja kahjuks jätsin hirmust auto seisma.
Eolys lisaainet, mis on tegelikult Tseerium oksiid, lisatakse kütusele ja kui selline segu põleb, siis tekib tahm, mille põlemistemperatuur on madalam kui ilma selleta. Sellega saab tahma põletada kuskil 450-550 kraadi juures normaaloludes.

Aga näiteks uuel DV5 (1.5 BlueHDi) mootoril ei kasutata enam Tseeriumit ning DPF regenereerimiseks kasutatakse diiselkütust, et "ahi kuumaks ajada". Kui kuumaks? Ilma lisandita tahm vajab temperatuuri ca 750 kraadi.

Aga see pole veel üldse lagi. Võtame siin näiteks ühe turbo, mida kasutatakse DV6 (1.6 HDi) mootoril, Mitsubishi TD025 - projekteeritud maksimaalne (ehk siis reaalselt võib selliseid numbreid saavutada), pöörded: 240 000 pööret minutis, gaasi temperatuur: 920 kraadi.

Silindrist väljuva gaasi temperatuur on ca 130 kraadi ja siis toimub eksponentsiaalne paisumine ja temperatuuri kasv. Kui lasta kuskil Saksamaal kiirteel flat out, siis kuskil 800 kraadi lähedal on reaalne. See tigu läheb reaalselt hõõguma kapoti all. Aga nii kui gaasi lahti lased, siis põletamine kaob aga mootor töötab ju edasi ja temperatuurid kukuvad hetkega sadades kraadides, sest intercooleri jahutatud õhk käib mootorist läbi edasi. Teine asi on see, et pöörete vähenedes vähenevad kohe ka turbo pöörded (kui pole paigaldatud blow-off klapp).
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

pistyk
Postitusi: 71
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Dets 17, 2020 07:33

https://www.liqui-moly.ee/et/tooted/article/5148

Ei tea kas antud lisand on midagi sarnast nagu PSA lisand mida auto ise doseerib. Peaks proovima kuna palju lühikesi otsi.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Honda civic 2.2d 103kw 2009.a

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 17, 2020 10:28

Selgelt öeldud, et seda ei tohi PSA autodel kasutada...
Kasutamiseks kübemefiltriga diiselmootorites eeldusel, et need ei ole juba eelnevalt varustatud elektroonilise lisandipaagi süsteemiga filtri puhastamiseks (nagu see on näiteks Citroenide ja Peugeotide korral).
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 17, 2020 11:09

Ma olen kunagi ühte analoogset toodet näinud ja natuke ka uurinud.
Jäi mulje et see PSA eolys on lahjendatud kujul purki pandud ja saksa raua omanikele müüki paisatud.
Üldiselt ei soovita omaloomingut teha. Näiteks kui mingil põhjusel teha eolysi paagi pumbale mitu aktiveerimist järjest. Siis tuleb eolys kas eraldi anumasse koguda. Kui see aga võimalik pole siis tuleks kütus paagis välja vahetada.
Kui 3 liitrist Eolysis jagub umbes 130 000km jagu. Ja ühe paagitäiega (60l) saab sõita ca 900km On see umbes 145 tankimist kus eolysi lisatakse 20 ml eolysi 60l kütuse kohta. Kui nüüd eolysi surveklapile teha kaks aktiiv testi siis on kütuses ca 100ml eolysi ja kütus tuleks välja vahetada.

PSA poolt on olemas heakskiit kolmele lisaainele. Aga need ei ole tahmafiltri päästmiseks.
1 on Suvisele diislile lisatav antigeel kui järsku külmaks läheb.
2 on Toite süsteemi puhastav kasutamiseks 1-2 korda aastas
3 on Toite süsteemi kaitsev kasutamiseks 2-3 korda aastas.
Kui on siiski soov omal nahal asju proovida siis palun jätke lisaaine nõu alles ja kindlasti märkige üles kui palju ainet ja kuna, millise kütuse koguse kohta. Remondiettevõttel on siis oluliselt lihtsam aidata ja viga leida.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pistyk
Postitusi: 71
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Dets 17, 2020 11:17

tom, mul honda civic :)
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Honda civic 2.2d 103kw 2009.a

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 17, 2020 11:21

pistyk kirjutas:
Dets 17, 2020 11:17
tom, mul honda civic :)
Aga allkiri räägib varblastest ja nugadest :lol:
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

pistyk
Postitusi: 71
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Dets 17, 2020 11:23

Lisasin juurde info, et segadust edaspidi vältida
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Honda civic 2.2d 103kw 2009.a

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 17, 2020 14:45

Civicu puhul arvatavasti see lisaaine midagi aitaks. Samas kui autoga sõidetakse liiga vähe ja põletustsükkel kogu aeg pooleli jääb. Siis ei aita ükski ime vedelik. Toote kirjeldus on minu arvates ka natuke eksitav. Jääb mulje nagu selle lisandi kasutamisel filter kunagi tuhaga ei täitu.
Paraku päris elus on tahmafilter ikkagi vahetamist vajav detail. Ükski lisand seda ei muuda.
Filtri põletuseks on ette nähtud teatud aeg ja ka seda ei muuda kuidagi ükski lisand.

See lisand võiks aidata ca 10-20% tahmafiltri eluiga pikendada. Eeldusel et seda kasutada regulaarselt.
Honda tahmafilri eluiga võiks olla ca 200 000km mis teeb umbes 230 täispaaki. 230x5,73€= 1318€
Järeldus et kasutada honda tahmafiltrit 200 000km asemele 20% kauem 240 000km maksab see 1318€/40 000km
Kui seda lisandit kasutada ka võibolla võidetavad 40 000km siis on +260€
Minu arust ei tundu see majanduslikult tasuv ettevõtmine olevat. Pigem oleks mõistlik iga paagitäiega 6€ tahmafiltri vahetuse fondi panna :D

Lisaks eksperimenteerisin oma C5 puhul Neste prodiisliga. C5 paagitäis prodiislit maksab umbes 6€ rohkem aga tahmafiltri põletuse vajadus intervall venis umbes 100km pikemaks. Sellest võiks järeldada et prodiisel põleb mootoris puhtamalt ja tekitab vähem tahma.
Mis lõpp tulemusena võiks mu C5 tahmafiltri eluiga samamoodi ca 10-20% pikendada.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pistyk
Postitusi: 71
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Dets 17, 2020 21:26

No Honda foorumis Liqui moly kaubamärgiga tegelenud isik (enam ei tegele) kiitis väga seda lisandit, pidi ka väga ostetud kaup olema. Soovitas mulle ka seda. Samas milline oleks selline universaalne kütuselisand, mis parandaks määrdeomadusi ja oleks pumbale/pihustitele tervislik. Selles samas Liqui Moly sarjas on neid mingi 5+ erinevat. Või see Karla Auto Diislikütuse lisand? Seda ka kiidetakse. Sest ega sel tahmafiltri lisaainel ju pole mingeid määrivaid, vett siduvad jms omadusi nagu nö tavalisel kütuselisandil.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Honda civic 2.2d 103kw 2009.a

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2696
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Dets 18, 2020 01:14

Pole ma veel näinud et see lisaaine mingit imet teeks. Kui tankida normaalses tanklas siis pole vaja muretseda millegi muu pärast kui õigel ajal kütusefiltrit vahetada. Ja kui tõesti tanklast paagi täie solki juhtud saama siis see 250ml ei päästa ikkagi.
Samuti ei maksa unustada et kõik tanklad juba nagunii tegelevad keemiaga. Futura, Nitro,Prodiisel,Mergi ja tont teab mis lisandeid juba kütusele sisse segatakse. Vanajumal ise ka ei tea mis juhtub kui mõni keemik paari milliliitriga kuskil eksib. Ja sinna keemia laborisse veel igaks juhuks mõni kolmanda osapoole kütuselisand veel panna. Kõlab nagu minu söögitegemine. Kõik mis külmkappis läheb pannile ja selgub pärast kas see ka söödav on.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

pistyk
Postitusi: 71
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Dets 18, 2020 07:24

Seda küll jah, eriti talvisesse kütusesse lisatakse juba tankla poolt erinevaid lisandeid, seega võibolla tõesti et tasu ise seda suppi üle maitsestama hakata.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Honda civic 2.2d 103kw 2009.a

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1827
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Dets 18, 2020 10:02

Tankla poolt lisatakse ALATI lisandeid. Diisel, mida tänapäeval toodetakse on ULSD, Ultra low sulfur diesel ehk siis maakeeli väävlivaba. Väävlil puuduvad määrivad omadused aga see kutsub diislis esile keemilisi protsesse, mis muudavad diisli õliseks. ULSD on täiesti kuiv ja ei sobi paaki panemiseks. Seetõttu tuleb sellele lisada määrivaid lisandeid, Lubrizol vist oli see firma, kelle käes on selle turu monopol suuresti. ULSD tootmine ja transport käib ilma lisanditeta. Nende doseerimine käib alles lõppastmes. Minu teada enamasti siis kui diisel pannakse tsisterni, millega diisel juba lõpppunkti ehk tanklasse viiakse.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

Vasta