Eolys lisaainet, mis on tegelikult Tseerium oksiid, lisatakse kütusele ja kui selline segu põleb, siis tekib tahm, mille põlemistemperatuur on madalam kui ilma selleta. Sellega saab tahma põletada kuskil 450-550 kraadi juures normaaloludes.
Aga näiteks uuel DV5 (1.5 BlueHDi) mootoril ei kasutata enam Tseeriumit ning DPF regenereerimiseks kasutatakse diiselkütust, et "ahi kuumaks ajada". Kui kuumaks? Ilma lisandita tahm vajab temperatuuri ca 750 kraadi.
Aga see pole veel üldse lagi. Võtame siin näiteks ühe turbo, mida kasutatakse DV6 (1.6 HDi) mootoril, Mitsubishi TD025 - projekteeritud maksimaalne (ehk siis reaalselt võib selliseid numbreid saavutada), pöörded: 240 000 pööret minutis, gaasi temperatuur: 920 kraadi.
Silindrist väljuva gaasi temperatuur on ca 130 kraadi ja siis toimub eksponentsiaalne paisumine ja temperatuuri kasv. Kui lasta kuskil Saksamaal kiirteel flat out, siis kuskil 800 kraadi lähedal on reaalne. See tigu läheb reaalselt hõõguma kapoti all. Aga nii kui gaasi lahti lased, siis põletamine kaob aga mootor töötab ju edasi ja temperatuurid kukuvad hetkega sadades kraadides, sest intercooleri jahutatud õhk käib mootorist läbi edasi. Teine asi on see, et pöörete vähenedes vähenevad kohe ka turbo pöörded (kui pole paigaldatud blow-off klapp).