Uue Berlingo DPF-i käitumine

Kõik probleemid mootoriga ning ülekandega
Koller
Postitusi: 7
Liitunud: Veebr 20, 2019 21:07

Nov 12, 2020 19:02

Kerisin küll tahmapõletuse teema läbi, aga sealt head vastust ei leidnud.

Seoses auto vahetusega on mul mõned küsimused. Ehk oskab keegi spetsialist adekvaatselt vastata.

Sõiduk on Citroen Berlingo BlueHDi 130 AT8 2020a.

Küsimus(ed) on: 2013a. Berlingo mudelil oli tahmapõletusest lihtne aru saada - kui tsükkel läks käima, siis kütusekulu kargas 3 liitrit sajale üles ja oli lihtne seni kaua ringi sõita kuni põletus lõppes.

Uue berlinksiga ei saa suurt midagi aru. Tavaliselt alles mootori seiskamise järel selgub, et kapoti all miski mühiseb.
Nüüd - kas on üldse oluline sõita autoga seni kuni DPF põletab?
Kui kapoti alune mühiseb, siis kas põletus tsükkel käib seal lõpuni ka peale mootori seiskamist ja pmst muret pole, et mootor seisma pandi või peaks minema puhtama/tervema filtri nimel uuesti autoga sõitma kuni enam ei mühise?

Kellelgi head informatsiooni selle kohta?

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 12, 2020 19:20

Põletus protsess katkeb mootori seiskamisel ja käivitub uuesti kui auto uuesti käima panna.
Põhimõtteliselt on see nii öelda vaikiv tööreziim. Auto kasutaja ei pea teadma kuna seda tehakse ja seega võib auto ka seisma jätta siis kui vaja.
Auto pikaajalisem kasutaja loomulikult tajub kuna see tahmafiltri põletus parasjagu toimetab. Ja kindlasti on mõistlikum auto seisata kui tahmafiltri põletus parasjagu ei käi. Aga kuna selle kohta ühtegi tuld või kirja ei ole et seisma jätta ei tohi siis järelikult tuleb auto enda jahutamisega kuidagi toime.


Uuel Berlingol on tahmafiltri süsteem rohkem mootori poole toodud ja seetõttu ka mootori hääl muutub vähem.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Koller
Postitusi: 7
Liitunud: Veebr 20, 2019 21:07

Nov 12, 2020 19:24

Tänan vastuse eest!

pistyk
Postitusi: 66
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Nov 12, 2020 19:53

Mul tööauto vw caddyl ka väga aru ei saa millal põletab,kütusekulu näidikut ka pole,tühikäik ainult tõuseb 1000 pöörde peale kui kohapeal seista.Mul on mitu korda olnud nii,et lõpetan sõidu ära ,jätan auto seisma ja siis hakkab jahutusventikas tööle,laseb paar minutit tavaliselt ja jääb vait,ju siis ka tahmapõletus jäi pooleli või tegi selle seistes ära,krt teab.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1821
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 12, 2020 21:58

Mu vanal Berlingol oli Veho poolt paigaldatud indikaatorlamp, mis läks teatud juhul põlema, koos kohvipaksu ja pilvede kuju vaatamisega (polnud 100% ühene, et lambi põlemine tähendab tahma põletamist) sai aru kuna tahmapõletus käib. 200 000km jooksul õppisin jälgima muid märke, mis sellega kaasnevad ja need märgid on oskuslikule kuulajale ka uue Berlingo puhul märgatavad. Esiteks hääl muutub natuke karusemaks ja klapiklõbin tugevneb, nagu 1.5 oleks muutunud 1.8-ks. Päris 2.0 mõõtu välja ei anna. Võimsust tuleb natuke juurde, et elavdada leeki aga see on peaegu märkamatu vahe. Kui ilm on vihmane, siis näeb seda, et tagaklaasi ja peeglite soojendus lülitub ka sisse kuigi vastav indikaator ei põle. Stop&Start ka lakkab aga kõigil mootoritel seda pole ja selle lakkamisel on miljon muud põhjust ka. Veel hakkavad väga kiirelt kukkuma kilomeetrid palju sõita saab. Kui paak on täis, siis peaks näitama üle 1000km aga see näit kukub 10 minutiga 800-le või veel alla. “Triikraua” haisu ei pruugi kaasneda üldse. Küll aga A/C väljas, alla 20 kraadi õues ja jahutusvent undab valjult on selge signaal tahma põletusest.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

pistyk
Postitusi: 66
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Nov 12, 2020 22:11

No see on teada jah,et kui põletus käib,siis kütusekulule tuleb ca 4L otsa,mis selgitab ka seda et allesjäänud km vähenevad.UUed adbluega masinad ei haise ka nii väga,samas vahest viskab ikka mingi vingu üles,seistes tuleb ninna ikka kärsakas
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Koller
Postitusi: 7
Liitunud: Veebr 20, 2019 21:07

Nov 18, 2020 10:29

Ma võin öelda ka kust mul paanika tuli: õel on Opel Zafira ja sellega peab ta filtri põletamise lõpuni autoga ringi sõitma. Esiotsa õde seda ei teadnud ja see päädis 2400€-se filtri vahetusega. Ma oma aruga kandsin selle mõtte Berlingole üle ja arvasin, et kõikide filtritega on sama teema.
citikas kirjutas:
Nov 12, 2020 19:20
Põletus protsess katkeb mootori seiskamisel ja käivitub uuesti kui auto uuesti käima panna.
Põhimõtteliselt on see nii öelda vaikiv tööreziim. Auto kasutaja ei pea teadma kuna seda tehakse ja seega võib auto ka seisma jätta siis kui vaja.
Auto pikaajalisem kasutaja loomulikult tajub kuna see tahmafiltri põletus parasjagu toimetab. Ja kindlasti on mõistlikum auto seisata kui tahmafiltri põletus parasjagu ei käi. Aga kuna selle kohta ühtegi tuld või kirja ei ole et seisma jätta ei tohi siis järelikult tuleb auto enda jahutamisega kuidagi toime.


Uuel Berlingol on tahmafiltri süsteem rohkem mootori poole toodud ja seetõttu ka mootori hääl muutub vähem.

pistyk
Postitusi: 66
Liitunud: Mai 23, 2016 18:30
Asukoht: Haaapsalu-Viimsi

Nov 18, 2020 12:27

Millal õe autol filter vahetati?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 18, 2020 16:06

See on paras saunaõlle arutelu :D

Laias laastus enamus inimestel probleeme ei tekki. Kui kellegi probleem tekib ja õigeaegselt reageeritakse ( ei sõideta tuhandeid kilomeetreid veateatega) Siis saab diagnostika arvutiga teha põletuse kõrgemal temperatuuril. Seejärel üritame me tuvastada kliendi sõiduharjumused ja vastavalt sellele anda edaspidiseks soovitused.

Praegu on rohkem muresid AD-Blue süsteemi toimimisega lühikeste sõitude puhul kui tahmafiltriga.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

Koller
Postitusi: 7
Liitunud: Veebr 20, 2019 21:07

Nov 19, 2020 10:39

pistyk kirjutas:
Nov 18, 2020 12:27
Millal õe autol filter vahetati?
Mingi 3a. tagasi.

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 25, 2020 09:05

Tere, tahmafilter ei ole autol isepuhastuv detail.Filter on mõeldud osakeste püüdmiseks ja seda tuleb puhastada.

www.dpfhooldus.ee

Kasutaja avatar
tom
Postitusi: 1821
Liitunud: Juul 27, 2009 21:20
Asukoht: Berlingo

Nov 25, 2020 10:45

dpf kirjutas:
Nov 25, 2020 09:05
Tere, tahmafilter ei ole autol isepuhastuv detail.Filter on mõeldud osakeste püüdmiseks ja seda tuleb puhastada.

www.dpfhooldus.ee
Ma saan aru, et see on sinu leib aga jutt vajadusest filtrit puhastada on poolik tõde. Siin foorumis on palju olnud juttu, mis asi on tahm, mis asi on tuhk, mis tekib tahma põletamisel, kuidas toimub filtri regenereerimine (tahmapõletus) jne.

Kui sõidustiil on sobiv ja tahma põletamine ei jää tihti pooleli, siis regulaarset filtri puhastamist vaja ei ole. Küll aga kui filter on täitunud tuhaga, siis tuleb midagi teha. Vana filtri läbipesu on võimalus ja selle pluss on selgelt hind, kordades madalam kui uus filter. Samas tuleb silmas pidada ka seda, et filtri metallkest vananeb ja filtrist käib läbi korralik kuumus. Kui see kuumus sealt välja pääseb, siis tulekahju on kindel. Seda riski tuleb teadvustada.

Minu eelmisel autol oli väike filter, 165 000km juures oli tuha täituvus saavutatud. Tuhk eemaldada ja lasta sama filtriga edasi? See on siis teoreetiliselt 330 000km sama plekist anumaga, kust käib 900 kraadi läbi. No ei tundu mõistlik. Samuti ei ole autotootjad teinud lihtsalt hooldatavaid ja korduvkasutatavaid filtreid ja ohutus on siin ilmselt peamine argument.
Citroen Berlingo XL (K9) 1.5 BlueHDi 100

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 25, 2020 12:04

Mure on mõistetav ja ei tea Teie auto aastat. Uutel euro 6 on antud 120 000 km filtri täituvuseks ja tahavad vahetada juba.

Normaalne kasutus on 150 000 km ja peale seda tuleks hooldada, aga on ka autod mis sõidavad üle 300 000 km ja vajavad alles,siis pesu.

Kasutaja avatar
citikas
Admin
Postitusi: 2680
Liitunud: Okt 01, 2007 22:23
Kontakt:

Nov 25, 2020 12:31

Väike fakti parandus.
120 000km peal peab hakkama tahmafiltrit jälgima. Mitte vahetama.
Vahetada tuleb siis kui on näha et filter ei vea järgmise hoolduseni välja.


Aga igaljuhul on tervitatav olukord kus filtri tühjaks peksmise asemel seda pestakse :D
Ka tehase poolt on osadel autodel saadaval pestud filtrid.
Tomi mainitud korpuse läbi roostetamine on asi mida tasub mõelda ja kaaluda.
Tehase pestud filtrid on kokku korjatud lõuna-euroopast ja täiesti roostevabad.
Sama ei saa kahjuks öelda eestis sõitnud autode kohta. Päris maha pole veel ükski auto põlenud, aga süttimisi on olnud. Just nende autodega kus on leitud alternatiiv filtri vahetusele, tühjaks löömine või pesemine.
C5 2.0HDi Pilt
Urmo Tootsi | Tehniline ekspert | Auto-Bon AC AS | Jälgimäe tee 1 Laagri | www.autobon.ee
tel +372 6 177 976 | faks +372 617 7951 | urmo@citroen.ee

dpf
Postitusi: 17
Liitunud: Nov 24, 2020 20:32

Nov 25, 2020 13:35

Küsiks, siis kuidas Te näete ette, et autol peab juht hakkama tahmafiltrit "jälgima" ?
Juht sõidab autoga ja jälgib armatuuril olevaid kirjeid ja käitub vastavalt märgutuledele.

Vasta